برنامه کاربردی, کاربرد ردیاب

ردیابی موبایل از طریق شماره

ردیابی موبایل

آیا تابحال خواسته اید بدانید که  یک فرد خاص به کجا میرود و درحال حاضر کجاست؟

معمولا اولین راه حل که به نظر افراد میرسد ردیابی فرد بوسیله موبایل یا شماره تماس موبایل اوست. اما ایا این کار شدنی است و چه اقداماتی باید انجام داد؟ در این نوشته سعی میشود اطلاعات مفید و درستی به شما داده شود تا بتوانید با ساده ترین و راحت ترین روش ممکن به هدف خود برسید. ابتدا باید در مورد تکنولوژی ردیابی که در حال حاضر وجو دارد توضیحاتی را ارائه دهیم. برای مکانیابی و ردیابی افراد سه نوع تکنولوژی مختلف وجود دارد که به توضیح هر کدام میپردازیم.

۱. تکنولوژی GPS یا جی پی اس

این تکنولوژی متعلق به وزارت دفاع آمریکا میباشد که وسایل الکترونیکی خاص همچون موبایل، ردیاب خودرو و انواع لوازم دیگر که دارای چیپ gps هستند با اتصال به ماهواره های جی پی اس میتوانند از موقعیت دقیق خود باخبر شوند. این فناوری بیشترین استفاده را در بین فناوریهای موجود برای ردیابی دارد.نقطه قوت این روش برد بینهایت آن است و شما در هر کجای زمین قادر به استفاده از این روش میباشید.نقطه ضعف این تکنولوژی عدم کار کردن در محلهای سر بسته میباشد. برای استفاده از روش gps شما باید در فضای سرباز باشید. برای دیدن اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله نوشته شده در مورد جی پی اس مراجعه نمایید.

۲. تکنولوژی WI-FI یا وای فای

 برخی از دستگاه ها برای ردیابی اشخاص  از اماج وای فای استفاده میکنند. خوبی این روش این است که در مکانهای سربسته نیز به خوبی کار میکند . محدودیت این روش برد کوتاهتر آن است. از این روش بیشتر برای ردیابی افراد درون سازمانها و ادارات که در یک ساختمان چند طبقه هستند استفاده میگردد.

۳. تکنولوژی موقعیت یابی رادیویی

این روش بیشتر برای موقعیت یابی سیمکارتهای موبایل مورد استفاده است. در این روش سیگنالهای رادیویی رد و بدل شده مابین دکلهای مخابرابراتی و موبایلها تحلیل میگردد و موقعیت نسبی فرد تعیین میگردد. این روش یکی از راه های مورد استفاده قوه قضاییه و نیروهای پلیس برای ردیابی افراد از طریق شماره موبایل افراد میباشد که معمولا برای انجام آن نیاز به دستور مراجع قضایی میباشد و به سادگی امکانپذیر نیست

حال برگردیم به سوال اصلی. برای ردیابی افراد میتوان از هر سه روش استفاده کرد.

روش سوم عملی نیست نیاز به مجوزهای خاص دارد. روش دوم محدودیت فاصله ای داردی

تنها روش اول میماند. استفاده درست از روش اول نیز به این آسانی نیست و دارای چندین مشکل میباشد. اولا سیستم موقعیت یاب موبایل باید روشن باشد و در صورتی که خاموش باشد این روش عملی نیست. در صورتی که gps موبایل روشن باشد ما باید اطلاعات موقعیت بدست آمده از موبایل را به گونه ای دریافت کنیم که معمولترین روش استفاده از اینترنت موبایل میباشد که آن نیز باید روشن باشد و علاوه بر روشن بودن هردوی gps   و اینترنت موبایل شما نیاز به نصب نرم افزاری روی گوشی فرد دارید که این اطلاعات را برای شما ارسال نماید. پس فقط با داشتن شماره تلفن فرد امکان ردیابی گوشی او موجود نیست ولی نا امید نشوید یک راه خوب برای ردیابی افراد وجود دارد و آن نصب دستگاه کوچک ردیابی است که همزمان gps و اینترنت و نرم افزارها را داراست. شما میتوانید این ردیاب را بر روی خودرو فرد نصب کنید و به آسانی او را در هر مکانی ردیابی نمایید.

شرکت آلفا تکنولوژی انواع ردیابهای باکیفیت و قیمت بسیار مناسب را ارائه مینماید. شما میتوانید برای دیدن محصولات به منو محصولات بروید و از بین آنها محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید که علاوه بر دادن امکان ردیابی به شما امکانات بسیار فراوانی همچون کنترل راه دور خودرو و شنود را میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *