ردیاب, کاربرد ردیاب

تعیین محدوده مجاز جغرافیایی برای خودرو

محدوده جغرافیایی

از مهمترین امکاناتی که دستگاه های جی پی اس در اختیار ما قرار می دهند امکان تعیین یک محدوده جغرافیایی روی نقشه است. این محدوده را که می توان هم برای خودرو و هم برای اشخاص تعریف کرد قابلیت این را دارد که هم به صورت یک محدوده مجاز برای رفت و آمد (محدوده غیر مجاز برای خروج ) و یا یک محدوده غیر مجاز برای ورود  تعریف کرد.

این تعیین محدوده در شرایط بسیار زیادی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد ، به این صورت که با خارج شدن از محدوده مجاز و یا وارد شدن به محدوده غیر مجاز هشدار برای ادمین دستگاه ارسال می شود و از موقعیت و وضعیت خودرو و یا شخص مورد نظر با خبر می شود.

چگونگی تعیین محدوده مجاز:

در سامانه ردیابی شرکت آلفا  تب مخصوصی برای این ویژگی در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن می توان روی نقشه یک محدوده تعریف کرد و همچنین مشخص کرد که این محدوده تعریف شده برای ورود غیر مجاز هست یا برای خروج .

در حالتی که محدوده را برای ورود غیر مجاز تعریف کنیم تا زمانی که خودرو یا شخص وارد محدوده مشخص شده نشوند هیچ هشداری برای ادمین دستگاه ارسال نمی شود ولی به محض اینکه ورود به محدوده صورت بگیرد هشدار ورود غیر مجاز به منطقه ممنوع شده برای ادمین ارسال می شود. 

و یا اگر محدوده  را برای منطقه مجاز عبور و مرور ویا غیر مجاز برای خروج تعریف کنیم هنگامی که خودرو یا شخص در آن محدوده حضور داشته باشند هشداری ارسال نمی شود اما اگر از محدوده خارج شوند هشدار خروج برای ادمین دستگاه ارسال می شود.

محدوده مجاز جغرافیایی ردیاب جی پی اس خودرو

کاربردهای تعیین محدوده مجاز جغرافیایی :

آموزشگاه های رانندگی :

در بسیاری از آموزشگاه های رانندگی بخصوص در شهرهای بزرگ برای ماشین های تعلیم یک محدوده ویژه در نظر گرفته می شود که تمرین و یادگیری را در آن محدوده انجام داده و از خارج شدن از آن محدوده پرهیز کنند. برای کنترل و نظارت بیشتر بر این ماشین های تعلیم رانندگی و تعیین محدوده مجاز برای تمرین آن ها می توان از ردیاب خودرو و قابلیت تعیین محدوده مجاز جغرافیایی استفاده کرد که با خارج شدن از محدوده مشخص شده برای مدیریت آموزشگاه هشدار خروج از محدوده ارسال می شود.

مدیریت منابع انسانی در سازمان ها :

سازمان ها و کمپانی های بزرگ که دارای حجم عظیمی از نیروهای انسانی و خودرو های درون سازمانی هستند اغلب جهت کنترل و نظارت بر کارکنان و محدود کردن آن ها به انجام وظایف در محوطه ی کاری خود دچار مشکل می شوند . اما با استفاده از ردیاب های شخصی و تعیین محدوده مجاز کاری تا حد زیادی از مشکلات مدیریت نیروهای انسانی یک سازمان کاسته می شود.

تاکسی های درون شهری:

معمولا هر کدام از تاکسی های درون شهری در محدوده ای معین مجاز به کار هستند و در بیشتر مواقع در مجوز شغلی آن ها قید می شود اما کنترل و بررسی همه ی این تاکسی ها در سطح شهر کاری تقریبا غیر ممکن است ، اما با استفاده از ردیاب خودرو و تعیین محدوده مجاز برای هر کدام از تاکسی ها این کار به آسانی قابل انجام است  که هم باعث کاهش ترافیک می شود و هم باعث می شود حق رانندگان توسط تاکسی های متخلف دیگر ضایع  نشود.

مسابقات ورزشی :

رقابت های رالی اتومبیل رانی و موتورسواری و دوچرخه سواری از جمله ورزش هایی است که دارای مسافت بسیار طولانی و همچنین مسیری مشخص برای رقابت است که به دلیل طولانی بودن مسیر امکان کنترل همه ی ورزشکاران وجود ندارد . و امکان تقلب در طی مسیر و یا خارج شدن از محدوده مسابقات وجود دارد که با استفاده از قابلیت تعیین محدوده مجاز ردیاب ها می توان همه ی ورزشکاران را در محدوده مورد نظر حفظ کرد.

کاربرد دیگر این ویژگی در ورزش هایی مانند پینت بال است که یک محدوده مشخصی برای مسابقه در نظر گرفته می شود که ورزشکاران نباید از آن محدوده خارج شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *