ردیاب, کاربرد ردیاب

ردیاب سگ و گربه و حیوانات خانگی

ردیاب سگ

حیوانات خانگی ، بخصوص سگ ها عضوی جدید در بسیاری از خانواده های امروزی شده اند و به عنوان یک دوست و همدم  برای ما در دنیای جدید به شمار می روند .

 اما به علت بازیگوشی و عجولی زیاد سگ ها کنترل و نگهداری آن ها خیلی سخت است . امروزه گم شدن سگ ها و حیوانات خانگی به یکی از معضلات صاحبان آنها تبدیل شده است . براساس آمار سالانه بیشتر از ۱۰ میلیون سگ و گربه در کشور آمریگا گم می شوند که البته در ایران به علت بررسی نشدن موضوع  آمار دقیقی در دسترس نیست.

ردیابی حیوانات خانگی - گم شدن سگ و حیوانات خانی

اما راه حل چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوزی و استفاده از فناوری های جدید می توان با این مشکلات مقابله کرد یکی از بهترین راه حل ها استفاده از ردیاب مخصوص سگ ها و حیوانات خانگی است ، که با استفاده از ماهواره جی پی اس موقعیت لحظه ای آنها را به ما اطلاع می دهد .

جهت مطالعه بیشتر :

جی پی اس چیست و چگونه کار می کند ؟

جی پی اس - ردیاب حیوانات

این  ردیاب ها با وصل شدن به قلاده حیوانات میتواند موقعیت لحظه ای حیوان را به ما اطلاع دهد و همچنین امکان گم شدن ردیاب به دلیل وصل شدن به قلاده بسیار کم می شود .

نحوه کار ردیاب مخصوص حیوانات :

 این ردیاب ها با استفاده از ماهواره جی پی اس موقعیت لحظه ای حیوان را دریافت و به وسیله سیم کارتی که از قبل در آن تعبیه شده برای ما ارسال می کند . صاحب حیوان می تواند به وسیله اپلیکیشن مخصوص موبایل یا با استفاده از سایت به صورت آنلاین به موقعیت لحظه ای دسترسی داشته باشد یا به صورت آفلاین با استفاده از اس ام اس موقعیت جغرافیایی حیوان را دریافت کند.

ردیاب سگ - جی پی اس

یکی دیگر از قابلیت های ردیاب های مخصوص سگ و حیوانات قابلیت شنود صدای محیط است که میتوان با تماس گرفتن با سیم کارت داخل دستگاه صدای محیط را شنود کرد که  از این طریق می توان به صدای محیطی که حیوان در آن قرار دارد دسترسی داشت و شاید با صدای حیوان از حالش آگاه شد.

تعیین محدوده مشخص جغرافیایی :

از قابلیت های  بسیار مهم و کاربردی این ردیاب ها  تعیین محدوده مشخصی جهت  حرکت و قرار گیری حیوان خانگی است .  صاحب حیوان می تواند به وسیله اپلیکیشن مخصوص ردیاب یک محدوده مشخص را روی نقشه برای حیوان ترسیم کند که اگر از آن محدوده خارج شد سریعا به وسیله ردیاب متصل به قلاده حیوان برای صاحبش یک پیام هشدار ارسال میشود که شخص میتواند به صورت آنلاین مکان حیوان خانگی خود را بر روی موبایل و یا کامپیوتر ردیابی کند.

جهت مطالعه بیشتر :

تعیین محدوده مجاز جغرافیایی

تعیین محدوده جغرافیایی جی پی اس- ردیاب سگ

کاربردهای ردیاب حیوانات :

۱. حیوانات خانگی :

شاید مهمترین کاربرد ردیاب حیوانات جهت استفاده برای حیوانات خانگی نظیر سگ ها و گربه ها باشد و به دلیل علاقه روز افزون ما به حیوانات کمتر کسی شاید آرزوی داشتن حیوان خانگی را نداشته باشد،

و شاید به علت نگهداری سخت آنها  از این کار پشیمان شده باشد .

اما با استفاده از ردیاب گربه و سگ و یا دیگر حیوانات خانگی نگهداری این حیوانات بسیار ساده خواهد شد. حتی میتوان همزمان چند حیوان داشت و با استفاده از ردیاب آنها را کنترل کرد.

ردیاب حیوانات خانگی - ردیاب سگ

۲. فروشنده های حیوانات :

از کاربردهای مهم این ردیاب ها استفاده از آن توسط فروشنده های سگ ها و گربه ها و یا دیگر حیوانات است . فروشنده ها به دلیل تعداد زیاد حیوانات شاید  مشکلات زیادی در نگهداری حیوانات داشته باشند که با استفاده از ردیاب ها می توان تا حد زیادی از این مشکلات کاست . همچنین فروشنده ها می توانند ردیاب ها را به عنوان یک پیشنهاد به خریداران حیوانات ارایه دهند .

ردیاب حیوانات

۳. سازمان های مردم نهاد  :

انجمن ها و سازمان های زیادی وجود دارند که به صورت خیریه در نگهداری و ایجاد سرپناه برای حیوانات بی سرپرست اقدام می کنند که می توان از این ردیاب ها در جهت نگهداری و کنترل راحتتر این حیوانات استفاده کرد.

۴. مناطق حفاظت شده طبیعی :

در بسیاری از مناطق حفاظت شده طبیعی حیوانات در معرض انقراض زیادی وجود دارند که نگهداری و حفاظت از آن ها اهمیت بسیار زیادی برای ما و طبیعت دارند . می توان به وسیله ردیاب های متصل به قلاده این حیوانات در هر لحظه این حیوانات را ردیابی و کنترل کرد و از نابودی بیشتر این حیوانات تا حد زیادی جلوگیری کرد. 

ردیاب حیوانات محافظت شده

۵- دامداری ها :

از کاربردهای دیگر و مهم ردیاب های حیوانات استفاده برای دام ها در دامداری ها و یا دامدارهای محلی است. که با استفاده از آن دامدارها می توانند با اطمینان خاطر بیشتری در جهت نگهداری و چراندن دام ها اقدام کنند در مقایسه با  قیمت بسیار زیاد دام ها ، قیمت ردیاب دام بسیار پایین می باشد.

جی پی اس حیوانات اهلی

ویژگی های ردیاب سگ ها و حیوانات :

قابلیت نصب سیم کارت که با کمترین میزان سیگنال هم کار ردیابی را انجام می دهد.

ردیابی با استفاده از ماهواره جی پی اس که در تمام نقاط دنیا بدون محدودیت مکانی موقعیت را دریافت و با استفاده از سیم کارت به صاحب حیوان ارسال می کند .

مشاهده مسیرهای طی شده توسط حیوان با استفاده از اپلیکیشن و سایت

قابلیت نصب کارت حافظه جهت ذخیره سازی مسیرهای طی شده برای زمانی که دسترسی به اینترنت وجود نداشته باشد.

امکان تعیین محدوده مشخص با نقشه برای حیوان

امکان استفاده هم به صورت آنلاین با استفاده از اپلیکیشن موبایل و یا استفاده از سایت و هم آفلاین با استفاده از اس ام اس

ضد آب بودن و مقاومت بالا در برابر ضربه و گرد و غبار و دماهای بسیار بالا و بسیار پایین که به صاحبان حیوانات اطمینان خاطر می دهد که در هر شرایطی قابلیت ردیابی حیوان خود را دارند.

سایز کوچک و وزن خیلی سبک

قابلیت شنود صدای محیط به وسیله میکروفونی که در داخل دستگاه تعبیه شده است.

دارای دکمه کمک اضطراری روی دستگاه که با فشار دادن آن برای صاحب حیوان پیام هشدار ارسال می شود.

ویژگی ردیاب جی پی اس سگ

چگونه ردیاب مخصوص حیوانات را تهیه کنیم ؟

این ردیاب ها توسط شرکت هایی زیادی در جهان عرضه می شود اما در ایران شاهد بازار محدودتری برای این محصول هستیم .

شرکت آلفا تکنولوژی در ایران با وارد کردن با کیفیت ترین انواع ردیاب همواره رضایت مصرف کنندگان را در اولویت اهداف خود قرار داده است. در همین راستا این شرکت با وارد کردن بهترین و کوچکترین ردیاب های مخصوص حیوانات تلاش می کند تا امنیت این موجودات دوست داشتنی را بیشتر کند و صاحبان آنها را در نگهداری نسبتا سخت آنها یاری دهد.

امید است به زودی ردیابهای با تکنولوژی بالاتر و ویژه نظیر ردیابهای زیرپوستی سگ ها و دیگر حیوانات و میکرو چیپ های ردیابی در سبد محصولات شرکت قرار گیرد.

جهت خرید و توضیحات بیشتر به صفحه ردیاب شخصی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *