امنیت, جی پی اس, ردیاب, ردیاب آلفا, مقاله

راهنمای نصب ردیاب خودرو و راه اندازی آن

مراحل نصب ردیاب خودرو و راه اندازی آن

آیا شما هم به دنبال طریقه نصب ردیاب خودرو هسنید؟ امروزه ردیاب ماشین توجه اغلب مردم را به خود جلب کرده و سیل عظیمی از مردم به مشتریان پروپاقرص ردیاب خودرو افزوده شده اند و دلیل آن هم کاربردهای بسیار خوب این ردیاب ها می باشد.

شما چقدر با نحوه نصب و راه اندازی ردیاب بر روی خودرو آشنا هستید؟ اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید دیگر نگران نباشید چرا که ما در این مقاله آموزش کامل و جامع نحوه نصب ردیاب خودرو را در اختیار شما قرار می دهیم، پس تا انتها ما را همراهی کنید تا اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

معرفی ردیاب خودرو و کاربرد آن

ممکن است برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با ردیاب های خودرو نداشته باشند، به همین دلیل قبل از این که به سراغ آموزش نصب ردیاب خودرو برویم ابتدا قصد دارم یک معرفی مختصر در مورد ردیاب خودرو و کاربردهای آن بیان کنم.

آمارها نشان می دهد که سرقت خودرو در کشورما روز به روز در حال افزایش است و از طرف دیگر قیمت انواع خودروها بسیار سرسام آور می باشد و این دو مساله موجب ایجاد نگرانی در میان صاحبان خودرو شده است. در نتیجه همه به دنبال راهکاری مطمئن هستند تا امنیت وسایل نقلیه خود را تامین کنند.

تا چند سال اخیر استفاده از دزدگیر یک راهکار هوشمندانه به نظر می رسید و تا حد زیادی مانع از سرقت خودرو می شد، اما متاسفانه در حال حاضر نصب دزدگیر چندان کاربردی ندارد زیرا سارقان به راحتی می توانند آن را غیر فعال کنند.

در حال حاضر نصب ردیاب خودرو یکی از بهترین و هوشمندانه ترین راهکارها می باشد. ردیاب خودرو دستگاه کوچکی است که در خودروها نصب می شود و بر اساس سیستم موقعیت یابی امکان ردیابی خودرو را به کاربران می دهد. استفاده از ردیاب احتمال سرقت ماشین شما را به صفر می رساند چرا که لحظه به لحظه موقعیت دقیق ماشین را به شما نمایش می دهد. برای آشنایی بیشتر با ردیاب ها مقاله معرفی و بررسی ردیاب ها را مطالعه کنید.

ردیاب خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

 

انواع ردیاب خودرو کدامند؟

ردیاب آلفا یکی از بهترین و باکیفیت ترین ردیاب های موجود در بازار است که توانسته است اعتماد مشتریان را کسب کند و جایگاه ویژه ای در بازار به خود اختصاص دهد. اگر شما مشتریان گرامی قصد خرید ردیاب آلفا را دارید باید بدانید که اولین گام، انتخاب مدل مناسب ردیاب آلفا بر اساس نیازتان می باشد. در مقاله چگونه یک ردیاب خوب را انتخاب نماییم؟ نحوه خرید ردیاب کامل شرح داده شده است.

ردیاب آلفا در مدل های متنوعی تولید می شوند که هر کدام از آنها ویژگی ها و قابلیت های مختص خود را دارند. انواع مدل های پرفروش ردیاب آلفا عبارتند از :

  • ردیاب آلفا مدل ۵۰۲
  • ردیاب آلفا مدل ۶۰۱
  • ردیاب آلفا مدل ۶۰۲
  • ردیاب آلفا مدل ۶۰۳
  • ردیاب آلفا مدل ۶۰۵
  • ردیاب آلفا مدل ۷۰۵

انواع ردیاب الفا

 

مراحل نصب ردیاب خودرو

مراحل راه اندازی و نصب ردیاب  آلفا بر روی خودرو بسیار ساده است و شما در عرض چند دقیقه می توانید این کار را انجام دهید. البته پیشنهاد ما به شما این است که نصب این ردیاب را به افراد متخصص و کاربلد بسپارید. در اینجا تمامی مراحل نصب ردیاب خودرو را برای شما شرح می دهیم:

مراحل راه اندازی و نصب ردیاب  آلفا بر روی خودرو بسیار ساده است و شما در عرض چند دقیقه می توانید این کار را انجام دهید. البته پیشنهاد ما به شما این است که نصب این ردیاب را به افراد متخصص و کاربلد بسپارید. در اینجا تمامی مراحل نصب ردیاب خودرو را برای شما شرح می دهیم:

  1. لوازم جانبی ردیاب را چک کنید.

لوازم جانبی ردیاب شامل میکروفون، رله قطع کن، دسته سیم، ریموت، پیچ گوشتی، آنتن GPS، آنتن GSM، دفترچه راهنما و کارت گارانتی است. البته توجه داشته باشید که برخی از لوازم جانبی بسته به مدل ردیاب متفاوت است.

  1. سیمکارت را داخل ردیاب قرار دهید.

قدم بعدی قرار دادن سیم کارت داخل ردیاب است. دقت داشته باشید که این مرحله هم بسته به نوع ردیاب متفاوت است. در برخی از مدل ها مثل مدل ۶۰۲ برای قرار دادن سیم کارت داخل ردیاب نیاز است با استفاده از پیچ گوشتی شش عدد پیچ پشت ردیاب را باز کنید و بعد ردیاب را داخل سیم کارت قرار دهید. در برخی از مدل های دیگر هم جای سیم کارت به صورت کشویی باز می شود و نیازی به استفاده از پیچ گوشتی نیست.

هنگام انتخاب سیمکارت توصیه می شود اپراتوری را انتخاب کنید که پوشش دهی بهتری دارد.

  1. مکان مناسبی از خودرو را برای نصب ردیاب انتخاب کنید.

بهترین مکان ها برای نصب ردیاب داخل خودرو عبارتند از:

  • زیر داشبورد فرمان
  • زیر سپر جلو و عقب
  • داخل چراغ ترمز
  • پشت و زیر صندلی

توجه داشته باشید که انتخاب مکان مناسب جهت نصب ردیاب به نوع خودروی شما بستگی دارد.

  1. از سلامت سیم ها اطمینان حاصل کنید.

  2. میکروفون را به ردیاب متصل نمایید.

  3. سیم برق را به سوکت روی بدنه اصلی دستگاه متصل نمایید.

سوکت ردیاب دارای سه سیم است که هر کدام از آنها را باید به باتری، ACC و رله قطع کن وصل کنید. (هنگام متصل کردن سیم ها به دفترچه راهنمای ردیاب توجه کنید وبراساس آن عمل کنید).

  1. به چراغ های روی ردیاب توجه کنید.

ردیاب های آلفا دارای چراغ های LEDهستند ( تعداد آنها بسته به مدل ردیاب متفاوت است) که وضعیت آنتن و وضعیت جی پی اس را نشان می دهند. رنگ LEDها بر اساس مدل ردیاب متفاوت است. برای چک کردن وضعیت چراغ های ردیاب خود دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

  1. اپلیکیشن ردیاب آلفا را نصب کنید.

بعد از نصب ردیاب خودرو حالا نوبت به ردیابی خودرو است که برای این کار از برنامه ردیاب آلفا استفاده می شود. شما باید این برنامه را بر روی گوشی خود نصب کنید واز امکانات متنوع آن از جمله نمایش موقعیت مکانی دقیق خودرو استفاده کنید.

  1.  با تیم پشتیبانی آلفا در نماس باشید.

  در صورت هرگونه سوال در مورد نحوه عملکرد ردیاب می توانید با تیم پشتیبانی ردیاب آلفا که به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی هستند در تماس باشید

نصب ردیاب خودرو

ردیاب آلفا بر روی چه ماشین هایی قابل نصب است؟

یکی از سوالاتی که اغلب برای مشتریان پیش می آید این است که آیا ردیاب الفا بر روی وسیله نقلیه آنها قابل نصب است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خوشبختانه ردیاب های آلفا بر روی انواع وسایل مختلف شامل انواع سواری، کامیون،، ماشین های حمل و نقل، دوچرخه، موتورسیکلت و … قابل نصب است و امکان ردیابی وسیله نقلیه را به صاحبان آنها می دهد.

 

کلام آخر

مراحل راه اندازی و نصب ردیاب خودرو بسیار آسان است و در کمترین زمان ممکن انجام می شود. همچنین این ردیاب قابل نصب بر روی انواع ماشین های سبک و سنگین است و با کارکرد بسیار خوبی که دارد مانع سرقت ماشین شما می شود و امنیت آن را تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *