جی پی اس, ردیاب

ردیاب هایی برای استفاده سریع و بدون نیاز به نصب

ردیاب آهنربایی

زمان به یکی از مهمترین دغدغه های زندگی امروزه تبدیل شده است به طوری که همواره کمبود زمان یکی از بزرگترین مشکلات ما در دنیای جدید است. در این راستا باید کارهای روزمره خود را در کمترین زمان انجام داده و از اتلاف وقت جلوگیری کنیم .

یکی  از مهمترین ابزارهایی که به ما در این رابطه کمک می کنند دستگاه های ردیاب جی پی اس هستند. این دستگاه ها دارای کاربردهای زیادی هستند و از آن ها در جاهای متفاوتی استفاده می شود که مهمترین آنها جهت استفاده در خودرو ها و سایل نقلیه است.

اما اکثر ردیاب های موجود باید توسط یک برقکار خودرو ماهر و با صرف هزینه و زمان زیادی روی خودرو ها نصب شوند که برای بسیاری از افراد این نوع از ردیاب ها کاربرد ندارند چون قابلیت جداسازی سریع  از خودرو را ندارند و باید حتما دوباره به وسیله یک برقکار خودرو جدا شوند.

استفاده از ردیاب هایی که نیاز به نصب ندارند و می توان  در هر لحظه به خودرو متصل و از آن جدا کرد می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد . این نوع از ردیاب ها که توسط شرکت آلفا تکنولوژی وارد بازار می شوند دارای انواع و کاربردهای مختلفی هستند که بسته به نیاز مشتریان در اختیار آن ها قرار می گیرد.

ویژگی ها و امکانات ردیاب های بدون نیاز به نصب :

۱- ردیابی لحظه ای :

این نوع ردیاب ها از لحاظ موقعیت یابی و ردیابی لحظه ای هیچگونه تفاوتی با ردیاب هایی که به برق خودرو وصل می شوند ندارند و عمل موقعیت یابی و مسیریابی را با دقت بسیار بالا انجام می دهند .

ردیاب خودرو - ردیابی لحظه ای

۲- مسیرهای طی شده :

با استفاده از این ردیاب ها تمام مسیرهای طی شده توسط خودرو و یا شخص ذخیره می شوند و می توان از میزان و مسافت طی شده ، مبدا و مقصد ، زمان شروع و پایان مسیر ، میزان توقف و … با خبر شد و از این اطلاعات در موقعیت های بسیار زیادی استفاده کرد .

مسیرهای طی شده

۳-  آهنربا :

این نوع از ردیاب ها که در خودرو استفاده می شوند دارای آهنربای بسیار قوی است که می تواند به بدنه ماشین وصل شود و در هر لحظه می توان از یک خودرو جدا کرد و به خودروی دیگری وصل کرد بدون این که خللی در عملکرد ردیاب ایجاد شود .

۴- شنود صدای محیط :

قابلیت شنود صدای محیط از دیگر امکاناتی است که این ردیاب ها از آن برخوردار هستند و می توان با فعال کردن آن هم صدای کابین خودرو  و در ردیاب های شخصی صدای محیط اطراف را شنود کرد .

باتری بسیار قوی :

ردیاب های بدون نیاز به نصبی که در خودرو ها استفاده می شوند دارای باتری داخلی بسیار قدرتمندی هستند که اغلب تا چند ماه هم بدون نیاز به شارژ کار میکنند .

کاربردهای ردیاب های بدون نیاز به نصب :

۱- آژانس های کرایه خودرو :

از مهمترین کاربردهای این نوع از ردیاب ها جهت استفاده در خودرو های کرایه ای است به این صورت که نیازی نیست برای هر خودرو زمان زیادی برای نصب ردیاب صرف کرد و با استفاده از این نوع ردیاب های بدون نیاز به نصب ، سریعا و بدون هیچ مشکلی می توان ردیاب را در خودرو های مختلفی تعبیه کرد و یا از آن ها جدا کرد .

۲- خودرو های لوکس و یا دارای سیستم برق پیچیده :

صاحبان بسیاری از خودرو های لوکس و مدل بالا تمایلی ندارند که سیستم برق خودرویشان دستکاری شود و از این رو از نصب ردیاب های خودرو اجتناب می کنند. همچنین خودرو هایی که دارای سیستم برق پیچیده هستند ، استفاده از ردیاب های نصبی در آن ها بسیار سخت و اغلب غیر ممکن است.

اما با استفاده از ردیاب های آهنربایی و بدون نیاز به نصب مشکل این خودرو ها به آسانی قابل حل است و می توانند در هر لحظه اقدام به تعبیه و جداسازی ردیاب از خودروی خود نمایند .

۳- شرکت های حمل ونقل و بارهای ترانزیتی :

در این شرکت ها که دارای تعداد زیادی خودرو و وسایل نقلیه هستند استفاده از ردیاب های سریع و بدون نیاز به نصب بسیار کاربردی و مفید است و می توان در هر لحظه اقدام به نصب و جداسازی ردیاب ها از خودرو ها کرد. همچنین با ذخیره مسیرهای طی شده توسط خودرو ها مدیریت شرکت می تواند نظارت و کنترل بهتری نسبت به ناوگان خود داشته باشد .

همچنین بارهای ترانزیتی داخل کشور و یا واردات و صادرات خارج کشور که اغلب تا چند ماه طول میکشد که به دست مشتریان برسد می توانند با استفاده از این ردیاب ها  موقعیت یابی و مسیریابی را به صورت لحظه ای تا رسیدن به مقصد انجام دهند .

جهت مطالعه بیشتر :

مدیریت ناوگان حمل ونقل

ردیاب کامیون

۴- کودکان :

کنترل و نظارت کودکان همیشه از بزرگترین دغدغه های والدین به ویژه در سالهای اخیر بوده است . با استفاده از ردیاب های شخصی ( که هم به صورت ردیاب های کوچک قابل تعبیه در کیف و یا به صورت ساعت مچی وجود دارند ) والدین می توانند در هر لحظه موقعیت مکانی فرزندان خود را مشاهده و از مسیرهایی که کودکان طی کرده اند روی نقشه باخبر شوند.

ردیاب کودکان - ردیاب سالمندان

۵- سالمندان و بیماران آلزایمری :

شاید مهمترین کاربرد ردیاب های شخصی جهت ردیابی و کنترل سالمندان وبیماران آلزایمری باشد. سالانه تعداد بسیار زیادی از سالمندان و بیماران آلزایمری  به دلیل اختلال حواس و فراموشی گم شده و اغلب دچار حادثه می شوند اما با استفاده از ردیاب های شخصی می توان از اتفاق های ناگوار برای این قشر جلوگیری کرد و در هر لحظه از موقعیت مکانی آن ها باخبر شد .

مقایسه ردیاب هایی که باید روی خودرو نصب شوند و ردیاب های شارژی :

۱- سرعت و هزینه :

ردیاب هایی که نیاز به نصب روی خودرو دارند باید توسط یک نصاب ماهر و با صرف زمان و هزینه روی خودرو نصب شوند اما ردیاب های شارژی ، بدون نیاز به  نصب و سریعا روی خودرو قرار می گیرند .

۲- امکانات کنترلی :

ردیاب های شارژی به دلیل اینکه به برق خودرو وصل نمی شوند قابلیت های کنترلی روی خودرو ندارند اما ردیاب هایی که به برق خودرو وصل می شوند دارای قابلیت های کنترلی و هشدارهایی مانند : قابلیت باز و بسته کردن درهای خودرو ، قطع و وصل کردن برق خودرو ، هشدار باز شدن در های خودرو ، ضربه خوردن خودرو ، روشن شدن خودرو ، و یا سرقت و قطع باتری خودرو هستند .

۳- نصب و جداسازی  :

ردیاب های شارژی و بدون نیاز به نصب را در هر لحظه می توان روی خودرو نصب و جدا کرد و نیاز به تخصص ندارد اما برای نصب و  جدا سازی ردیاب های معمولی باید حتما برق کار ماهر خودرو این کار را انجام دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *