برنامه کاربردی, ردیاب, کاربرد ردیاب

ردیابی آنلاین و آفلاین چیست ؟

ردیابی آفلاین

در حال حاظر ردیابهایی در داخل بازار موجود هستند که برای ردیابی و امنیت خودرو یا اشخاصی مانند کودکان و سالمندان یا بیماران آلزایمری بکار برده می شود . روشهای ردیابی بوسیله ردیاب شامل دومدل ردیابی است که به نام ردیابی آنلاین و ردیابی آفلاین شناخته می شوند . بعضی از ردیابها فقط امکان ردیابی آفلاین رو در اختیار کاربر میگذارد و بلعکس بعضی دیگر از ردیابها امکان ردیابی آنلاین رو به کاربر می دهند . یک سری از ردیابها هم هستند مانند ردیاب آلفا که امکان ردیابی آنلاین و ردیابی آفلاین رو همزمان در اختیار کاربر قرار میدهند.

نقشه ردیابی

ردیابی آفلاین چیست ؟

ردیابی آفلاین به نوعی از ردیابی گفته می شود که از طریق پیامک صورت میگیرد و شخص برای ردیابی نیاز به اینترنت ندارد . به عنوان مثال در ردیابهای مدل آلفا برای بحث ردیابی آفلاین فقط کافی است از شماره خودتان با شماره سیمکارتی که داخل ردیاب گذاشته اید تماس حاصل کنید و بعد از بر قراری تماس دستگاه ردیاب اتومات رد تماس می دهد و بلا فاصله یک پیامک متنی به شماره شخص ارسال میشود که حاوی lاطلاعاتی شامل  موقعیت خودرو و وضعیت سویچ و درهای خودرومیباشد.

برای مشاهده موقعیت فقط کافی است بر روی لینک ارسالی از طریق ردیاب بر روی موبایل خود ضربه بزنید تا لینک باز شده و موقعیت مکانی بر روی نقشه آفلاین maps.Me به شما نشان داده شود .

ردیابی آنلاین چیست ؟

در ردیابی آنلاین در هر لحظه ردیاب موقعیت جغرافیایی خودرو را از ماهواره های جی پی اس دریافت می کند و از طریق اینترنت سیمکارت داخل ردیاب این اطلاعات که شامل موقعیت مکانی خودرو – سرعت لحظه ای خودرو – وضعیت باز یا بسته بودن درب خودرو – وضعیت روشن یا خاموش بودن موتور خودرو – است را به یک سرور اینترنتی انتقال می دهد و شخص میتواند با استفاده از سایت شرکت آلفا یا اپلیکیشن ردیابی اندروید و ایفون آلفا موقعیت دقیق خودرو خود را بر روی نقشه بصورت کاملا آنلاین مشاهده کند . همچنین در ردیابی آنلاین اطلاعات خودرو هر کاربر بر روی سایت یا برنامه موبایل به مدت یک سال ذ خیره میشود و شخص با وارد کردن تاریخ مورد نظر خود میتواند مسیرهای پیموده شده قبلی را مشاهده کند و متوجه شود که خودرو در زمانهای مختلف از چه مسیرهایی عبور کرده و کجاها توقف داشته است .

نمونه برنامه ردیابی سایت آلفا و اپلیکیشن موبایل اندروید و ایفون:

برنامه ردیابی خودرو

مقالات مرتبط :

ردیابی موبایل از طریق شماره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *