لوازم جانبی ردیاب

کاربرد باتری پشتیبان در ردیاب چیست؟!

باتری پشتیبان ردیاب

ردیاب خودرو یک دستگاه کوچک است که روی وسیله نقلیه شما بطور مخفی نصب میشود که از طریق سیستم GPS و با استفاده از سیمکارتی که داخل آن جایگذاری میشود موقعیت خودرو را به تلفن صاحب خودرو ارسال میکند. ردیاب ها در حال حاضر کاربردی ترین ابزار برای بسیاری از ارگان ها و اشخاص محسوب می شوند که علاوه بر موقعیت یابی به جلوگیری از سرقت، نظارت بر عملکرد کاری کارکنان و کمک رسانی سریع در هنگام خطر و بسیاری موارد کمک میکنند.

سیستم  GPS (Global Positioning System) شامل شبکه ای از ماهواره هایی است که به دور زمین میچرخند و اطلاعات مکانی طول و عرض جغرافیایی و سرعت و جهت حرکت را دریافت کرده و با فاصله منظم به سیمکارت روی ردیاب ارسال میکنند تا آن را به اپلیکیشن ردیاب آلفا انتقال دهد. این اطلاعات در سرورهای آلفا ذخیره میشوند و کاربر با توجه به نیاز خود میتواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

انواع ردیاب

ردیاب ها به دلیل سیستم ردیابی، سنسورهای هشدار، قابلیت برقراری تماس و بسیاری قابلیت های دیگر نیاز به یک منبع تغذیه انرژی دارند. که بر همین اساس به دو دسته ردیاب های سیمی و ردیاب های شارژی تقسیم میشوند. و هر کدام ویژگی های خاص و کاربرد های متفاوتی دارند. که بسته به نیاز هر شخص متفاوت است. موقعیت یابی دقیق این دستگاه ها به میزان زیادی احتمال سرقت خودرو ها یا محموله ها را پایین آورده است.

مدلهای باتری دار یا شارژی

مزایای این مدل ردیاب ها این است که شما میتوانید ردیاب را در هر جای خودرو که بخواهید وصل کنید. و هر زمان که بخواهید آن را از خودرو جدا کنید. ردیاب های مغناطیسی معمولا به یک آهن ربای بسیار قوی مجهز هستند. که قدرت بالایی دارد و به راحتی قابل جداسازی از وسیله نقلیه نیست حتی گاهی ضربه های شدید هم روی آن تاثیری ندارد. بنابراین نصب آن ها بسیار آسان است و نیاز به تخصص ندارد کافی است که بر یک سطح صاف چسبانده شود و صرفا با قرار دادن سیمکارت داخل دستگاه فعال میشوند.

دقت کنید که ردیاب های آهن ربایی را نباید نزدیک اگزوز نصب کنید و به طور کلی آن را از قسمت های بسیار گرم خودرو دور نگه دارید زیرا برخی از آن ها تحمل دمای بالا را ندارند. تفاوت مدلهای شارژی در میزان نگهداری شارژ و اندازه و دقت ردیابی آنهاست. اگر چند وسیله نقلیه دارید مدل های مغناطیسی برای شما انتخاب خوبیست.

مدلهای سیمی

این ردیاب ها همان طور که از نامشان مشخص است. ردیاب هایی هستند که انرژی مورد نیاز خود را از برق خودرو تامین میکنند. و نیاز به سیم کشی دارند. سیم کشی مدل ها متفاوت است. و بهتر است کار را به نصاب همان شرکتی که خریداری کرده اید بسپارید. برای اتصال این ردیاب ها به برق خودرو از سیم acc استفاده میشود. ردیاب های سیمی به علت عدم نیاز به شارژ طرفداران زیادی دارند. دستگاه های سیمی نگرانی اتمام شارژ را ندارند و میتوان بطور مداوم از آن استفاده کرد. اما سوال این است که اگر سارق برق خودرو را قطع کند چه اتفاقی برای ردیاب می افتد؟

کارکرد باتری ردیاب هنگام قطع برق

در هنگام قطع برق توسط سارق ردیاب آلفا سریعا یک پیام هشدار برای مالک خودرو ارسال میکند. و باتری پشتیبان ردیاب فعال میشود. باتری پشتیبان یکی از نکات ریز و بسیار مهم در خرید ردیاب است. ظرفیت باتری پشتیبان در مدلهای مختلف متفاوت است. اما معمولا بین ۲ تا ۷۲ ساعت است که این میزان بستگی به فعالیت دستگاه دارد. بدون باتری پشتیبان در صورت خرابی یا جدا کردن باتری خودرو ردیاب هم خاموش خواهد شد. پس فراموش نکنید هنگام خرید ردیاب حتما به داشتن باتری پشتیبان دقت کنید.

نتیجه گیری

موقع خرید ردیاب با انواعی مختلفی از ردیاب مواجه میشوید. که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. این موضوع ممکن است باعث سردرگمی شما در خرید شود. چرا که با انتخاب اشتباه ممکن است به درستی امنیت خودروی خود را تامین نکنید. بنابراین باید به کوچکترین جزئیات توجه کرد و آن ها را در نظر گرفت. اگر به دنبال خرید یک ردیاب با کیفیت همراه با گارنتی و پشتیبانی مادام العمر هستید مشاوران فروش ما (۰۹۱۲۰۹۱۰۸۸۱) اینجا هستند تا شما را به مناسب ترین مدل راهنمایی کنند.

2 دیدگاه در “کاربرد باتری پشتیبان در ردیاب چیست؟!

  1. نریمان نوروزی گفت:

    سلام وعرض ادب واحترام خدمت تمام دست دراندکاران این برنامه خسته نباشیدبرای شماسروران ارجمندوبسیارزحمتکش دست تک تک شماهاراازراه دورمی بوسم دست مریزادخداوندیک دراین دنیاصدردراخرت همگیتون درجمع یاران خودقراربدهدبسیارازاین ردیاب راضی هستم هرروزدعاگوی خیرتان هستم من …آلله التوفیق

    1. آرزو نادری گفت:

      سلام وقت بخیر خدا رو شکر که راضی هستید هدف ما هم رضایت شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *