امنیت

۱۰ مکان مخفی نصب ردیاب

بهترین مکان نصب ردیاب

در این مقاله بهترین مکان نصب ردیاب خودرو را بررسی می‌کنیم. با جاسازی مخفی و زیرکانه ردیاب ماشین سارق یا هیچ‌کس دیگری از وجود ردیاب مطلع نمی‌شود. باتوجه به مدل خودرو، یک یا چند مکان‌ نصب ردیاب خودرو را در نظر بگیرید.

بهترین محل نصب ردیاب خودرو

در این محتوا بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو را بررسی می‌کنیم و مکان‌های مخفی ماشین برای نصب ردیاب را چک می‌کنیم. جاسازی دستگاه شنود در ماشین هم معمولا در کنار درب‌ها جا سازی میشود. مکان‌های مخفی خودروهای مختلف متفاوت است اما در کل بهترین جاساز ماشین که در ادامه ذکر شده برای تمامی خودرو ها وجود دارد. مانند: جاهای مخفی پراید، جاساز مخفی پراید، جاهای مخفی زانتیا

چرا مکان نصب ردیاب مهم است؟!

ویژگی مخفی بودن ردیاب:

مهم‌ترین ویژگی ردیاب، مخفی بودن آن است و با توجه به این ویژگی مکان‌های خاصی را برای نصب ردیاب انتخاب می‌کنیم. اما در یک قانون کلی در هر مکانی که برق خودرو وجود داشته باشد(داخل یا خارج خودرو)، امکان قرار دادن ردیاب نیز وجود دارد.

مکانی بدون آسیب:

ردیاب خودرو باید در جایی نصب شده که بتواند کارایی و قدرت دهی سیگنال ردیاب را افزایش دهد و در برابر شرایط محیطی به دستگاه آسیبی نرساند.

آنتن دهی ردیاب:

قبل از جایگذاری ردیاب در نظر داشته باشید که ردیاب باید به صورتی قرار بگیرد که آنتن های روی دستگاه به سمت آسمان باشند تا ارتباط دقیق میان GPS دستگاه و ماهواره‌ها برقرار شود.

اختلال در آنتن ردیاب با فلز:

نکته مهم دیگر این است که برای آنتن‌دهی درست ردیاب نباید زیر فلز قرار بگیرد مثلا در خودرو زیر کاپوت مکان مناسبی نیست.

آسیب محیطی:

قرار ندادن سیم‌ها در مکان‌هایی که احتمال رطوبت، فشار و یا افزایش دما وجود دارد .

جلب توجه:

ردیاب خودرویی را انتخاب کنید که کوچک و به راحتی قابلیت مخفی کردن باشد داشته باشد. هدف از این کار این است که به راحتی توسط سارقان قابل دیدن نباشد.

مکانهای نصب ردیاب

نصب ردیاب در داشبورد ماشین:

داشبورد، بیشترین و متداول‌ترین محل قرارگیری ردیاب خودرو است. این بخش که به سیم های برق نزدیک است و از طرفی دیگر نیز دارای یک پوشش محافظتی مناسب است بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. اما استفاده زیاد و مکرر بسیاری از مردم از این بخش به عنوان نگه‌دارنده ردیاب باعث شده که این مکان به یکی از متداول‌ترین و شناخته شده‌ترین مکان‌های نصب ردیاب تبدیل شود. همین موضوع می‌تواند زنگ خطری برای دارندگان خودرو باشد به این دلیل که ممکن است سارقان به راحتی آن را پیدا و غیر فعال کنند.

نصب ردیاب

داشبورد

نصب ردیاب خودرو زیر فرمان:

با توجه به اینکه بیشترین سیم‌کشی خودرو زیر فرمان ماشین است؛ قسمت زیر فرمان خودرو می‌تواند محلی مناسب برای نصب ردیاب خودرو باشد

زیر سپر جلو و عقب ماشین:

یکی از گزینه‌های مخفی خوب، بخش سپر عقبی ماشین است. سیم کشی خودرو از بخش سپرها عبور کرده و می‌توانیم ردیاب را به برق خودرو متصل کنیم.

اما باید در نظر داشت که استفاده از یک ردیاب در سپر ماشین باید براساس شکل ظاهری سپر باشد و امکان دارد از ماشین‌های مختلف با داشتن شکل ظاهری خاص سپر خود بهترین محل نصب ردیاب در خودرو نباشند، اما به صورت کلی سپر عقب یکی از بهترین و متداول ترین مکان‌ برای نصب ردیاب است. در این مورد باید به آرامی سپر جلو یا عقب ماشین را در بیاورید و آن را نصب کنید.

نصب ردیاب داخل چراغ ترمز:

چراغ ترمز مکان مخفی و امنی برای نصب ردیاب خودرو است. برای بیرون آوردن چراغ ترمز از یک متخصص کمک بگیرید و ردیاب را متصل کنید.

پشت و زیر صندلی خودرو:

قسمت داخلی، زیر و پشت صندلی‌ها نیز مکان مخفی نصب ردیاب خودرو است. با توجه به نوع خودرو باید دید سیم کشی نزدیک صندلی از چه محلی باید انجام شود و ردیاب زیر پوشش فلزی قرار نگیرد.

زیر موکت پنجره عقب:

زیر موکت پنجره عقب سیم برق وجود دارد؛ پس یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب ردیاب خودرو است. این بخش که به سیم های برق خودرو نزدیک است، می‌تواند علاوه بر تامین برق مورد نیاز دستگاه‌های ردیاب، یک محل مناسب و مخفی نیز برای آن ایجاد کند. همچنین به دلیل داشتن قدرت سیگنال قوی به راحتی قابل استفاده خواهد بود. می‌توانید کاملا مخفیانه ردیاب را زیر بلندگو یا کنار آن جاسازی کنید.

سانروف ماشین:

بستگی به نوع خودرو دارد که ببنیم این قسمت با فلز پوشیده شده یا خیر. در این مکان برق خودرو نیز وجود دارد. اما حساسیت این نقطه بالاست چون ساندروف خودرو باید باز شده؛ سپس ردیاب نصب شود. اما قابلیت شنود در این نقطه نسبت به مکان‌های دیگر بهتر جواب می‌دهد. پوشش ساندروف ردیاب را کاملا مخفی می‌کند.

نصب ردیاب در درب های خودرو:

داخل درب‌ها، یکی از بهترین مکان‌های نصب ردیاب داخل خودرو است. این محل به دلیل وجود سیستم برق رسانی از طریق بالابرهای شیشه و داشتن محافظ و درپوش می تواند به یک مکان عالی برای نصب ردیاب تبدیل شود. همچنین در دسترس نبودن سریع و مشخص نبودن آن برای سارقان یک مزیت بسیار عالی است. اما برای نصب ردیاب در این مکان باید از متخصصان حوزه برق و افراد فنی برای نصب صحیح آن استفاده نمود.

صندوق عقب:

در بسیاری از ماشین‌ها صندوق عقب نیز محل بسیار خوبی برای قرار دادن ردیاب محسوب می‌شود. صندوق عقب می‌تواند علاوه بر داشتن شرایط پوششی بسیار مناسب و همچنین وجود بخش‌های مخفی و سیستم برق رسانی کامل به راحتی از ردیاب در مقابل سارقان و شرایط آب و هوای سخت محافظت کند.

زیر فرش خودرو:

باید دید سایز ردیاب به چه صورت است. در این مکان برای نصب ردیاب خودتان باید سیم برق بکشید و ردیاب برا نصب کنید. طوری باشد که ردیاب زیر پا نیاید یا سیم‌های ردیاب لگد نشود.

نتیجه گیری:

خرید ردیاب یکی از نکات پر اهمیت در تامین امنیت خودروی شماست پس حتما با دقت و حساسیت خاصی بهترین مکان برای جایگذاری آن را بررسی کنید. شما میتوانید با مطالعه مقالات در این زمینه و راهنمایی نصاب خود بهترین مکان را انتخاب کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *