برنامه کاربردی, جی پی اس

آیا میتوان از موبایل به عنوان ردیاب خودرو استفاده کرد

موبایل ردیاب

آیا میتوان از موبایل به عنوان ردیاب خودرو استفاده کرد؟
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش گجت های پیشرفته بویژه گجت های مخصوص جهت ردیابی و همچنین افزایش سرسام آور قیمت ها  ، علاقه ما به کنترل و ردیابی وسایلمان بیش از پیش افزایش یافته است  .

از این بین شاید خودرو گرانبها ترین دارایی ما باشد و دزدیده شدن آن احتمالا ضربه جبران ناپذیری به وضعیت مالی ما بزند. از این رو ردیابی خودرو و کنترل آن شاید مهمترین نکته برای ما در حفظ و نگهداری خودرویمان باشد .

اما ردیابی چگونه انجام می شود ؟

ردیاب های امروزه با استفاده از ماهواره جی پی اس موقعیت را دریافت و به وسیله سیم کارت موقعیت را برای ما ارسال میکنند .

جهت مطالعه بیشتر :

جی پی اس چیست و چگونه کار میکند ؟

شاید با خودمان فکر کنیم که موبایل های امروزی هم دارای چیپ جی پی اس و هم سیم کارت هستند ، و میتوان از آنها برای ردیابی  وسایلمان بخصوص ردیابی خودرو استفاده کرد .

بله این کار امکان پذیر است  و می توان از گوشی های موبایل جهت ردیابی خودرو های شخصی استفاده نمود .

موبایل ها میتوانند موقعیت لحظه ای را با استفاده از جی پی اس دریافت و برای ما ارسال کنند.

روش های ردیابی به وسیله موبایل :

۱- استفاده از اپلیکیشن :

برنامه های زیادی جهت ردیابی به وسیله موبایل وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان موقعیت لحظه ای خودرو را دریافت کرد . روش کار این اپلیکیشن ها به این صورت هست (با ثبت نام و ایجاد یک حساب کاربری  اپلیکشن را در موبایل فعال میکنیم )که موقعیت جغرافیایی را به وسیله جی پی اس دریافت و آن را به وسیله اینترنت به سرور خود ارسال میکنند و  ما با استفاده از حساب کاربری که قبلا ایجاد کرده ایم در سایت اقدام به ردیابی موبایل خود می کنیم .

یکی از بهترین برنامه هایی که برای این امر توصیه می شود برنامه ردیابی موبایل Gps Tag  شرکت بلاروسی gurtam  می باشد که سرعت بسیار بالایی دارد و همچنین  دارای سایت ردیابی رایگان می باشد.

۲- استفاده از حساب کاربری گوگل :

جهت ردیابی گوشی آندرویدی می توان از حساب کاربری گوگل استفاده کرد به این صورت که روی گوشی موبایل حساب کاربری گوگل را فعال کرده وگوگل با استفاده از جی پی اس( از قبل باید اجازه دسترسی به موقعیت مکانی را به گوگل بدهیم )  موقعیت لحظه ای موبایل را ردیابی میکند.

این ویژگی که  find my device  (دستگاهم را پیدا کن ) نام دارد ، توسط گوگل جهت ردیابی گجت های آندرویدی طراحی شده است .

برای استفاده از آن باید حتما اینترنت و جی پی اس موبایل روشن  و همچنین حساب کاربری گوگل نیز در گوشی موبایل فعال باشد.  با وارد شدن به سایت  find my device گوگل  با استفاده از مرورگر و وارد کردن حساب کاربری گوگل خود و رمز عبور می توان گوشی موبایل را ردیابی کرد. همچنین می توان با استفاده از یک گوشی آندرویدی دیگر برنامه  Find My Device را دانلود و با استفاده از آن کار ردیابی گوشی موبایل خود را انجام داد.

۳- ردیابی گوشی های با سیستم عامل ios  :

برای ردیابی موبایل های با سیستم عامل ios  باید در ابتدا این قابلیت را در گوشی موبایل فعال کرد. برای این منظور وارد تنظیمات موبایل شده و در قسمت icloud  پس از وارد کردن اپل ایدی و رمز عبور باید گزینه Find My iphone  را فعال کرد.

جهت ردیابی گوشی آیفون کافیست با استفاده از مرورگر کامپیوتر یا لپ تاپ وارد سایت icloud  شده و با وارد کردن اپل آیدی و رمز عبور گوشی آیفون خود نسبت به ردیابی آن اقدام کنیم.

معایب ردیابی خودرو به وسیله موبایل :

۱- تمام شدن شارژ :

شاید یکی از مهمترین معایب استفاده از گوشی موبایل جهت ردیابی خودرو تمام شدن سریع شارژ باتری موبایل است.که باید مرتبا گوشی موبایل شارژ شود که این امر در هنگام دزدیده شدن خودرو می تواند به ضرر ما باشد چون با تمام شدن شارژ باتری عملا امکان ردیابی وجود ندارد.

۲- روشن بودن همیشگی اینترنت و جی پی اس  :

برای استفاده از موبایل جهت ردیابی باید اینترنت و جی پی اس موبایل همیشه روشن باشد که هم می تواند باعث افزایش هزینه های اینترنت شود و هم در تمام شدن زود هنگام شارژ باتری موبایل نقش دارد.

۳- قیمت خیلی زیاد گوشی های موبایل :

با افزایش سرسام آور قیمت ها بخصوص قیمت گوشی های موبایل ، استفاده از گوشی های موبایل عملا صرفه اقتصادی ندارند.

۴- عدم دسترسی به اطلاعات خودرو و کنترل آن :

با استفاده از گوشی های موبایل برای ردیابی خودرو هیچ امکان کنترلی و یا دسترسی به اطلاعات خودرو  را در اختیار نداریم و تنها اطلاعات ما موقعیت جغرافیایی خودرویمان است .

آیا جایگزین مناسبی برای ردیابی خودرو به جای موبایل وجود دارد؟

بله ، می توان از گجت های  مخصوص جهت ردیابی خودرو به جای گوشی موبایل استفاده کرد . این ردیاب ها که به صورت ویژه جهت ردیابی خودرو طراحی شده اند جایگزین بسیار مناسب و بهتری نسبت به گوشی های موبایل هستند.

همچنین این ردیاب ها دارای امکانات و ویژگی های بهتر و مزیت های زیادی نسبت به گوشی های موبایل جهت ردیابی خودرو و وسایل نقلیه می باشند .

مزیت های ردیاب خودرو نسبت به گوشی موبایل :

۱- قابلیت اتصال به برق خودرو :

ردیاب های مخصوص خودرو قابلیت اتصال به برق خودرو را دارند که مشکل تمام شدن شارژ باتری دیگر وجود ندارد که از مهمترین معایب گوشی های موبایل است. همچنین این ردیاب ها دارای باتری داخلی هستند که هنگام قطع شدن باتری خودرو می توانند برای مدتی کار ردیابی را همچنان ادامه دهند .

۲- امکان استفاده به صورت آنلاین و آفلاین :

به دلیل این که دسترسی به اینترنت در هر مکانی وجود ندارد ، امکان ردیابی به صورت آفلاین از قابلیت های بسار مهمی است که ردیاب های خودرو به ویژه ردیاب های شرکت آلفا  از آن برخوردار هستند . در حالت آفلاین این دستگاه ها با استفاده از اس ام اس کار می کنند که با کمترین میزان سیگنال هم قابلیت ردیابی را دارند.

جهت مطالعه بیشتر :

ردیابی آنلاین وآفلاین چیست؟

۳- هشدارهای اضطراری :

ردیاب های خودرو در مواقع ضروری میتوانند پیام هشدار دهنده ای را به موبایل ما ارسال کنند . که از بین میتوان به هشدار ضربه خوردن خودرو ، قطع باتری ، روشن شدن خودرو ، باز شدن درب خودرو ، سرعت بیش از حد مجاز (سرعتی که از قبل خودمان برای آن تعریف کرده ایم)  ، جدا شدن ردیاب از خودرو ، ورود و خروج به یک محدوده خاص (از قبل میتوان آن را برای ردیاب تعریف کرد ) ، ورود به منطقه کور و بدون سیگنال جی پی اس و … اشاره کرد .

این هشدار ها در مواقع ضروری می توانند بسیار مثمر ثمر واقع شوند و شاید بتوان  در ابتدای اقدام برای دزدیدن خودرو یا وسیله نقلیه مان از آن جلوگیری کنیم .

این ردیاب ها همچنین دارای دکمه کمک اضطراری هستند که میتوان در مواقع ضروری از آن استفاده کرد که هشدار برای ادمینی که از قبل برای دستگاه تعریف کرده ایم ارسال می شود و میتواند از زور گیری یا آدم ربایی نیز جلوگیری کند .

۴- امکانات کنترلی :

ردیاب ها علاوه بر موقعیت یابی امکانات کنترلی دیگری نیز در اختیار ما قرار می دهند که اطمینان خاطر بیشتری به ما در حفظ و نگهداری وسیله نقلیه مان می دهد .

خاموش کردن خودرو :

از مهمترین امکانات ردیاب های مخصوص خودرو و وسایل نقلیه امکان خاموش کردن آن هاست . ازاین امکان می توان در هنگام دزدیده شده خودرو استفاده کرد که خودرو یا وسیله در هر فاصله ای از ما قرار داشته باشد می توان تنها با یک کلیک آن را خاموش کرد . این امکان به وسیله یک رله قطع کن انجام می شود که دیگر امکان روشن شدن خودرو تا دسترسی دوباره که توسط خودمان انجام می شود وجود ندارد . همچنین می توان جهت اطمینان بیشتر در هنگام پارک کردن خودرو این رله قطع کن را فعال کرد که به هیچ وجه امکان روشن شدن و دزدیده شدن خودرو وجود نداشته باشد .

جهت مطالعه بیشتر :

خاموش و روشن کردن خودرو با موبایل

اتصال آژیر :

معمولا همه ی ردیاب های خودرو دارای خروجی آژیر نیز می باشند که  میتوان جهت اطمینان بیشتر آژیر هشدار نیز برای خودرو نصب کرد.

شنود صدای کابین :

از دیگر امکاناتی که اکثر ردیاب های خودرو و وسایل نقلیه از آن برخوردار هستند قابلیت شنود صدای داخل کابین است . که می توان از آن در هنگام دزدیده شده شدن خودرو یا شرایط مشابه استفاده کرد.

ریموت گوشی :

ردیاب های هوشمند به ویژه ردیاب های شرکت آلفا علاوه بر ریموت مخصوص دارای ریموت گوشی موبایل نیز هستند که در اپلیکیشن قرار دارد و میتوان از آن بدون محدودیت مکانی استفاده کرد .

مسیرهای طی شده :

از قابلیت های دیگر ردیاب ها به خصوص ردیاب های شرکت آلفا گزارش مسیرهای طی شده توسط خودرو است . این اطلاعات روی سرور ذخیره می شود  و امکان مشاهده مسیرهای طی شده را برای ما فراهم می کند.

۵- قیمت بسیار پایینتر نسبت به گوشی های موبایل :

قیمت گوشی های موبایل با افزایش سرسام آوری بخصوص در ایران مواجه شده اند که استفاده از آن ها جهت ردیابی خودرو یا دیگر وسایل نقلیه عملا مقرون به صرفه نیست . ردیاب های شرکت آلفا تکنولوژی با قیمت بسیار پایینتری نسبت به گوشی های موبایل عرضه میشوند که استفاده از آن ها هم از لحاظ اقتصادی مناسب است و هم امکانات خیلی بیشتری جهت ردیابی و کنترل خودرو در اختیار ما قرار می دهد .

گوشی موبایل یا ردیاب مخصوص :

شاید با توجه به مطالب مطرح شده عملا استفاده  از گوشی های موبایل جهت ردیابی خودرو مناسب نباشد و می توان با هزینه کمتر و همچنین امکانات بسیار بیشتر از ردیاب های مخصوص خودرو استفاده کرد .

شرکت آلفا تکنولوژی نیز با وارد کردن انواع ردیاب های با کیفیت بالا و قیمت مناسب در ایران پیشتاز بازار در در زمینه انواع ردیاب های جی پی اس می باشد.

جهت خرید و توضیحات بیشتر در مورد انواع مختلف ردیاب ها به صفحه محصولات مراجعه نمایید .

مقالات مرتبط :

ردیابی موبایل از طریق شماره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *