امنیت, برنامه کاربردی, جی پی اس, ردیاب, ردیاب آلفا, کاربرد ردیاب

با هشدار ردیاب موبایلت رو تبدیل به دزدگیر کن!

دزدگیر

بزرگترین دلهره بین انتخاب دزدگیر یا ردیاب عملکرد سیستم هشدار است. غافل از اینکه سیستم های هشدار ردیاب خودرو بسیار هدفمندتر از دزدگیرها عمل میکنند و صرفا کاربرد نمایشی ندارند. آیا تا به حال فکر کرده اید برای سرقت خودروی ۴۰۵ که دارای ردیاب خودرو آلفا باشد باید چند مرحله امنیتی را رد کرد؟

در ادامه با آلفا همراه باشید تا همه چیز را در مورد سیستم هشدار ردیاب بدانید.

تفاوت آژیر دزدگیر و ردیاب

با نصب دزدگیر و وارد شدن تکان به خوردو دزدگیر شروع به آژیر کشیدن با صدای آزاردهنده می کند و اگر شما در محل نباشید ممکن است متوجه صدای آن نشوید و تنها موجب اذیت همسایگان باشد علاوه بر آن از صدای آژیر شما متوجه هیچ اتفاقی نخواهید شد این در حالی است که ردیاب به جای یک صدای مبهم پیامی حاوی متن آژیر را به شماره سیمکارت مالک ارسال میکند و موضوع آژیر را مشخص میکند به طور مثال: هشدار، درب خودرو باز است. و یا هشدار، باتری دستکاری شده است.

و صدای آژیر به جای اینکه در کوچه پخش شود روی تلفن همراه شما پخش خواهد شد. به اینصورت علاوه بر اینکه دیگر اذیت و آژاری برای همسایگان نخواهید داشت بلکه خیالتان راحت است که همه هشدارها به گوشتان میرسد و همچنین میتوانید بدانید که آزیر خودروی شما برای چه درآمده است.

دزدگیر

هشدار ردیاب

ردیاب خودرو با استفاده از سنسورهای مختلف به کار رفته در آن هشدارهای مختلف را در شرایط متفاوت به صاحب خودرو ارسال میکند و او را از وضعیت خودرو مطلع میسازد. سنسورهای ردیاب با توجه به مدل آن ممکن است شامل: سنسور ضربه، سنسور تشخیص وضعیت در، سنسور تشخیص وضعیت سویچ، سنسور کاپوت و صندوق، سنسور سرعت، سنسور شارژ باتری، سنسور خروج از منطقه جغرافیایی تعیین شده و … باشند

انواع هشدار ردیاب آلفا

  • . هشدار ضربه
  • هشدار باز شدن درب
  • هشدار باز شدن سویچ
  • هشدار سرعت غیر مجاز
  • هشدار خروج از منطقه جغرافیایی تعیین شده
  • هشدار جدا شدن باتری یا کم شدن شارژ دستگاه
آزیر موبایل

هشدار موبایل

آژیر ضربه:

به محض نزدیک شدن سارق به خودرو و کوچکترین ضربه و حرکت بدون این که سارق متوجه شود پیغام (sensor alarm)به معنی هشدار ضربه به تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. علاوه بر آن تلفن همراه شما آژیر میکشد و روی اپلیکیشن آلفا پیغام «خودرو ضربه خورده است» را دریافت میکنید. در ضمن شما میتوانید از قسمت تنظیمات اپلیکیشن حساسیت ضربه را در سه حالت کم متوسط و زیاد تنظیم کنید.

آژیر موبایل

هشدار موبایل

آژیر باز شدن درب خودرو:

ردیاب خودرو آلفا دارای سنسور تشخیص وضعیت در است و به محض باز شدن درب خودرو پیام (door alarm) به شماره همراه شما پیامک میشود همچنین گوشی شما آژیر میکشد و نوتیفیکیشن «درب خودرو باز است» را دریافت خواهید کرد

آژیر موبایل

هشدار موبایل

آژیر باز شدن سویچ:

با نصب ردیاب خودرو به دلیل تعبیه شدن سنسور سویچ با اولین استارت خودرو پیغام (acc alarm) روی تلفن شما ظاهر میشود. و از اپلیکیشن نیز پیام «خودرو روشن شده است» را دریافت خواهید کرد.

آژیر موبایل

هشدار موبایل

آژیر سرعت غیر مجاز:

نگرانی در مورد رانندگی پر سرعت یک معضل برای همه خانواده هاست. با نصب ردیاب آلفا میتوانید سرعت مورد نظر خود را از قسمت تنظیمات اپلیکیشن وارد کنید و در صورتی که سرعت از آنچه شما تعیین کرده اید بالاتر رود پیام (speed alarm) را دریافت کنید. ردیاب خودرو آلفا دارای قابلیت تشخیص سرعت است و در صورتی که سرعت مورد نظر خود را انتخاب کنید رانندگی با سرعت بالاتر به اطلاعتان خواهد رسید.

آژیر خروج از حصار جغرافیایی:

یکی دیگر از امکانات ردیاب های آلفا آژیر خروج از حصار جغرافیایی یا منطقه تعیین شده است. شما میتوانید از قسمت تنظیمات اپلیکیشن گزینه حصار جغرافیایی را انتخاب کنید و یک محدوده امن ایجاد کنید تا در صورت خروج از آن مطلع شوید.

آژیر جدا شدن باتری یا کم شدن شارژ دستگاه:

دستگاه های ردیاب خودرو دو مدل سیمی و اهنربایی دارند که در مدل های آهنربایی به محض کم شدن باتری ردیاب پیام (power alarm) یا اخطار باتری  را دریافت میکنید و در مدل های سیمی به محض جدا شدن ردیاب از باتری خودرو این آژیر را دریافت میکنید.

آزیر موبایل

هشدار موبایل

هشدار ردیاب چگونه عمل میکند؟

تا به حال به مراحل شروع به سرقت فکر کرده اید؟ سارق ابتدا به خودرو نزدیک میشود (هشدار ضربه یا sensor alarm) و بعد سعی میکند با حرکاتی آرام درب خودرو را باز کند (هشدار در یا door alarm) پس از باز کردن در خودرو را روشن میکند (هشدار سویچ یا acc alarm)  از منطقه تعیین شده حصار جغرافیایی محدوده منزل شما دور میشود (هشدار خروج از منطقه) و نهایتا به خاطر استرسی که دارد با سرعت رانندگی میکند (هشدار سرعت یا speed alarm).

شما با نصب ردیاب آلفا میتوانید همه این آژیرها را به تفکیک هم به صورت پیامک هم به صورت آژیر اپلیکیشن آلفا دریافت کنید. و بعد از متوجه شدنتان از قسمت ریموت اپلیکیشن خاموش کردن خودرو را بزنید. بعد از اینکه خودرو خاموش شد مطابق نقشه خودرو را ردیابی کنید و دنبال آن بروید. به نظر شما کدام سارق میتواند ماشینی که دارای ردیاب آلفاست را بدزدد؟

سنسورهای مختلفی که در ردیاب وجود دارند با حس کردن هر موقعیت غیر عادی از طریق پیامک خطر را به صاحب خودرو اعلام می کنند تا اقدامات ضروری بلافاصله انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *