امنیت, جی پی اس, ردیاب, ردیاب آلفا

بهترین راهکار تامین امنیت خودرو

امنیت خودرو

با توجه به قیمت های نجومی و افزایش قیمت تاریخی خودروها، همچنین ضعف های بی شمار سیستم ایمنی خودروهای داخلی به دلیل استفاده از تکنولوژی های قدیمی به کار رفته در آن ها باعث افزایش آمار سرقت شده است. این آمار نشانگر این است که سارقان حرفه ای  توانایی از کار انداختن سیستم های امنیتی معمولی مانند دزدگیرها و قفلهای ضد سرقت را در یک چشم به هم زدن  دارند. حتی خودروهای پرفروش و پرطرفدار بازار هم یک هدف ساده برای سارقان محسوب میشوند. با این شرایط انجام اقدامات امنیتی جهت بالا بردن امنیت خودرو در برابر سارقان بیش از پیش اهمیت دارد. بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از یک تکنولوژی پیشرفته و جدید است که از روش های مدرن امنیت خودرو به شمار می رود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

پراید و پژو رکورد داران سرقت خودرو در ایران

اگر نگاهی به آمار سرقت خودرو در چند سال اخیر بیندازیم نام دو خودرو همیشه در صدر لیست بیشترین سرقت است. پراید و پژو ۴۰۵ محبوب ترین خودرو برای سارقان هستند. قدیمی و ضعیف بودن تجهیزات سیستم ایمنی این خودروها دلیل اصلی آمار بالای سرقت آن هاست. ناگفته نماند که آمار سرقت خودروهای پرفروش دیگر بازار مانند سمند، تندر، پژو ۲۰۶ و … نیز دست کمی از پژو ۴۰۵ و پراید ندارد و آمار بالایی از سرقت را به خود اختصاص داده اند.

چه خودروهایی بیشتر در معرض خطر سرقت هستند؟

طبق آمارها به طور کلی سارقان بیشتر به سراغ خودروهایی می روند که امنیت پایین تری دارند و البته لوازم جانبی دست دوم آن ها خریداران دست به نقد بیشتری دارد. بنابراین بدیهی است که خودروهای پرفروش بازار یعنی پراید، پژو و سمند بیش از سایر خودروها در معرض سرقت قرار دارند. چراکه علاوه بر امنیت ضعیفشان لوازم جانبی باکیفیتی ندارند و مرتبا نیاز به تعویض لوازم جانبی دارند پس طبیعتا بازار فروش داغی دارند. و همین برای ترغیب سارق که در کمینشان باشد دلیل خوبیست.

نکات کلیدی برای پیشگیری از سرقت

۱. تصادف ساختگی!

برخی شگردهای سارقان دعواهای ساختگی است یا حتی ممکن است خودشان را جلوی خودرو بیندازند یا از پشت ضربه ای به ماشین بزنند. در این شرایط تا جایی که میتوانید داخل خودرو بمانید و اگر مجبور شدید پیاده شوید حتما خودرو را خاموش کنید و سویچ را بردارید چرا که اگر شخص سارق باشد به محض پیاده شدن شما فرد همراه سارق سوار خودرو می شود و خودرو را حین جر و بحث سرقت می کنند.

تصادف

۲. مسافران مشکوک!

شب ها، دیر وقت یا صبح خیلی زود از سوار کردن مسافر اجتناب کنید. مراقب مسافران بین راهی باشید و به هیچ عنوان خوراکی و آشامیدنی از مسافر نگیرید. دقت داشته باشید که گاهی گروهی از سارقان با ترفند سوار شدن بافاصله از همدیگر با همکاری یکدیگر اقدام به سرقت میکنند. همچنین مواظب پیشنهاد مبالغ وسوسه انگیز برای دربستی و خارج از شهر و مسیرهای خلوت و دور افتاده باشید و حتی الامکان از مسافر سوار کردن در این مسیرها اجتناب کنید.هنگامیکه مسافر سوار کرده اید تا جایی که مقدور است از خودرو پیاده نشوید و حرکات مسافر را زیرنظر داشته باشید.

مسافران مشکوک

۳. وسایل ارزشمند!

هنگام ترک خودرو وسایلی مانند: موبایل لپ تاپ، کیف پول و موارد مشابه را جا نگذارید یا آن را از دید پنهان کنید چرا که خطر سرقت را افزایش می دهد و انگیزه سارق را بیشتر میکند. همچنین به هیچ عنوان فرزندان خود را داخل خودرو تنها نگذارید حتی اگر در ها را قفل کرده باشید. علاوه بر آن مدارک خود را داخل خودرو رها نکنید زیرا در صورت سرقت خودرو ممکن است زمینه سواستفاده از آن ها را برای سارق فراهم کنید و از طرفی تهیه مدارک المثنی ماه ها زمان شما را خواهد گرفت.

وسایل ارزشمند در خودرو

۴. لقمه آماده!

هنگام ترک خودرو حتی اگر برای مدت کوتاه و کمتر از یک دقیقه هم باشد حتما درب ها و شیشه ها را ببندید و آن را قفل کنید. پارک کردن در مسیرهای خلوت یا تاریک زمینه یک سرقت بی دردسر را برای سارقان فراهم میکند. در صورت استفاده از پارکینگ خصوصی سویچ را روی خودرو جا نگذارید و از قفل شدن درب خودرو و پارکینگ اطمینان حاصل کنید. در صورت خرابی و نقص فنی ماشین درها را قفل کنید سپس با آن کلنجار روید. اگر برای مدت طولانی یا در شب میخواهید خودرویتان را پارک کنید سعی کنید جایی را پیدا کنید که دوربین مدار بسته ای در آن اطراف باشد.

پارک خودرو

۵. سویچ یدک!

خودروی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید و حتی برای یک دقیقه سویچ خود را به افراد ناشناس ندهید. در صورتی که خودروی خود را به تازگی خریداری کرده اید بهتر است کلیدهای آن را تعویض کنید چرا که امکان اینکه از آن کپی گرفته باشند زیاد است.

سوئیچ خودرو

۶. خودروی ایمن خطر آسوده!

خودروی خود را به لوازم ایمنی و ضد سرقت مثل: سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، و سایر وسایل تاخیری و بازدارنده مجهز کنید تا سارق را با چلش های زیادی مواجه کنید. و در نهایت خودروی خود را مجهز به ردیاب کنید تا هم از سرقت خودروی شما جلوگیری کند و هم در صورت سرقت بتوانید با گوشی موبایل خود خودرو را خاموش کنید و موقعیت آن را پیدا کنید.

خودروی ضد سرقت

در صورت به سرقت رفتن خودرویی که ردیاب ندارد چه کار کنیم؟

اگر با وجود رعایت تمامی نکات بالا باز هم سارقان از شما موفق‌تر بودند و توانستند خودروی شما را بربایند، باید یک سری مراحل را برای پیگیری ماشین ربوده شده انجام دهید. اولین مرحله، تماس به پلیس و ارائه گزارش سرقت ماشین است؛ برای اینکه بتوانید پیگیری‌های لازم در مورد خودروی به سرقت رفته را انجام دهید، باید در گام اول تنظیم شکایت کنید. اگر فرصت کافی برای مراجعه حضوری به کلانتری را ندارید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن پلیس من، ثبت سرقت را انجام دهید. ادامه فرآیند پیدا کردن خودرو، دیگر بر عهده پلیس ناجا خواهد بود و شما باید تا زمان رسیدن خبر از این ارگان منتظر بمانید.

کلام پایانی

فرقی نمی کند خودروی شما ساخت کدام شرکت است. یا قیمت آن چه قدر است در هر صورت شما هم ممکن است روزی هدف سارقان قرار بگیرید. بنابراین اگر به فکر ضد سرقت کردن خودروی خود هستید، استفاده از جی پی اس بهترین گزینه برای شما است. با نصب ردیاب ماشین از کوچک‌ترین تغییر وضعیت خودروی خود بلافاصله از طریق پیامک با خبر می‌شوید. و حتی بعد از سرقت نیز می‌توانید به راحتی خودروی خود را از روی نقشه پیدا کنید. شرکت معتبر ردیاب آلفا با ارائه ردیاب‌های با کیفیت و دارای قیمت مناسب، در حال حاضر بهترین گزینه برای خرید یک سیستم ضد سرقت خودرو است. همین حالا با کارشناسان فروش ما در ردیاب آلفا (۰۹۱۲۰۹۱۰۸۸۱) تماس بگیرید. و یک ردیاب مناسب برای خودروی خود تهیه کنید و دیگر نگران سرقت ماشین خود نباشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *