امنیت

سنسور ضربه خارجی

سنسور ضربه خارجی - شوک سنسور

شاید برای شما هم سوال باشد که سنسور ضربه خارجی یا شوک سنسور چیست و چگونه کار میکند؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره آن ها به شما بگوییم.

سنسورهای ضربه، که به عنوان سنسورهای شوک یا لرزش نیز شناخته می شوند، برای تشخیص ضربه به صورتی طراحی شده اند. که در مواقع احساس ضربه یا تکان آن را شناسایی کرده. و به سیگنال الکتریکی تبدیل کنند. تا آژیر به صدا در بیاید و سارق فورا از آن دور شود. سنسورهای ضربه دارای ولوم تنظیم حساسیت هستند. که با استفاده از آن میتوانید درجه حساسیت حسگرهای آن را را به دلخواه خود تنظیم کنید به طوری که از کوچک ترین ضربه شما را سریعا آگاه کنند.

سنسورهای ضربه با توجه به نیاز شما کاربردهای متفاوتی دارند. شما میتوانید به جای خرید پر هزینه درب های ضد سرقت از یک سنسور ضربه روی در اصلی ساختمان استفاده کنید. اما معمولا در سیستم های اعلام سرقت خودرو به کار برده میشوند تا دقت و حساسیت آن ها را افزایش دهند. این سیستم به طور معمول در دزدگیرها و ردیاب ها به کار برده شده است و استفاده از سنسور ضربه های خارجی جهت تنظیم حساسیت بیشتر و به اختیار مشتری است.

 

انواع سنسور ضربه یا شوک سنسور

سنسورهای ضربه در دو مدل سیمی و بی سیم تقسیم بندی و در بازار عرضه میشوند. که نوع بی سیم آن دارای فرکانس های متفاوتی است.

شوک سنسور سیمی سنسوری است. که روش ارتباط آن با دستگاه دزدگیر مرکزی به کمک سیم کشی صورت می گیرد. و در انواع مکانیکی و برقی به بازار ارائه می شوند. لازم به ذکر است سنسور لرزشی سیمی الکترونیکی به مراتب عملکرد بهتری نسبت به انواع مکانیکی عرضه می کند. همچنین شوک سنسور لرزشی سیمی به علت عدم استفاده از باتری داخلی نسبت به شوک سنسور بی سیم می تواند انتخاب بهتری باشد. البته دقت کنید که در برخی مواقع به علت عدم امکان سیم کشی، استفاده از سنسور مذکور خیلی محدود می شود. همچنین در مواردی از شوک سنسور سیمی و بی سیم به صورت ترکیبی استفاده می شود.

 

 

سیم کشی شوکها به چه صورتیست؟

در صورتی که در این کار تخصص کافی ندارید. بهتر است آن را به متخصصان بسپارید. اما اگر میخواهید خودتان انجام دهید. باید بدانید که اصولا تمامی شوک سنسورها یا سنسورهای ضربه دارای سه یا چهار سیم هستند. که سیم قرمز ورودی مثبت و سیم مشکی ورودی منفی و سیم تحریک، آبی یا زرد یا سفید هستند. که برای قسمت آلارم خواهد بود و باید به زون منفی دزدگیر متصل شود در صورتی که دزدگیر شما زون منفی نداشت باید با استفاده از یک رله آن را فعال کنید.

بهترین مکان برای نصب شوک سنسور کجاست؟

مکان نصب شوک سنسورها یا سنسورهای ضربه در عملکرد آنها بسیار مهم است  این دستگاه  معمولا زیر فرمان یا روی داشبورد با چسب دو طرفه متصل میشود تا با کوچکترین حرکت تحریک شود و بتواند آن را احساس کند و عکس العمل نشان دهد. اما عده ای افراد سنسور ضربه را روی بخش های آهنی اتومبیل نصب میکنند تا در معرض لرزش های بیرونی نباشد اما این کار ممکن است باعث شود بیشتر دامنه توسط آهن جذب شده و سنسور قادر نباشد داده ها را به طور صحیح خوانده و در اغلب موارد در مقابل تاثیرات عکس العمل ضعیفی نشان می دهد.

مزایا و معایب سنسورضربه چیست؟

سنسورهای ضربه گاهی دچار خطا میشوند و مدام آژیر میزنند که میتواند ناشی از اختلال خود دستگاه یا روش نصب آن یا حساسیت بیش از حد به تاثیرات بیرونی باشد. شوک سنسورها حتما باید در جای محکمی نصب شوند تا احتمال خطا را کاهش دهند. و این خطاهای دستگاه یا حتی در حالت عادی ممکن است منجر به ازار و اذیت مالک خودرو یا همسایگان باشد اما سنسور ضربه میتواند امنیت خودروی شما را تا حدودی تامین کند. برای همین میزان نصب بالایی دارد.

 

کدام یک از مدلهای ردیاب آلفا قابلیت اتصال سنسور ضربه را دارند؟

همه مدلهای ردیاب آلفا علاوه بر قابلیت ردیابی خودرو از قابلیت تشخیص ضربه و هشدار ضربه برخوردارند و نیازی به اتصال  سنسور ضربه خارجی ندارند حتی شما میتوانید از قسمت تنظیمات برنامه میزان حساسیت سنسور ضربه را در سه حالت کم متوسط و زیاد تغییر دهید و عملا همان کاربرد سنسور ضربه را برای شما خواهند داشت. اما مدل ۶۰۳ از بین مدلهای ردیاب آلفا علاوه بر اینکه خود دستگاه از سیستم سنسور ضربه برخوردار است قابلیت اتصال به سنسور ضربه خارجی را دارد.

سنسور ضربه ارزش نصب دارد؟

یکی از شیوه های تامین امنیت در خودرو میتواند استفاده از سنسور ضربه باشد. اما امنیتی که توسط سنسور ضربه تامین میشود زیاد هم قابل اتکا نیست. چون اگر در هنگام آژیر کشیدن نزدیک خودرو نباشید. یا اگر سارق با صدای آژیر از خودرو دور نشود. عملا دیگر کاری از دستتان بر نخواهد آمد. و سنسور ضربه استفادی دیگری برای شما نخواهد داشت این در حالی است که بیشتر سرقت ها طبق آمار کمتر از ۲ دقیقه انجام میشوند و اولین کاری که سارق انجام خواهد داد. از کار انداختن سنسورهای ضربه و دزدگیر ها از طریق قطع کردن سیستم برق خودرو است.

پیشنهاد ما

پیشنهاد ما به شما نصب ردیاب خودروی آلفاست که شما بتوانید علاوه بر داشتن امکانات سنسور ضربه از امکان سنسور سویچ و سنسور در هم برخوردار باشید. تا در هنگام سرقت احتمال بیشتری برای مطلع شدنتان وجود داشته باشد. و همچنین علاوه بر تمامی هشدارهایی که ردیاب آلفا دارد اگر سارق برق خودرو را هم قطع کند ردیاب دارای باتری داخلی است و به کار خود ادامه خواهد داد. همچنین شما میتوانید موقعیت خودرو را بصورت لحظه ای در اپلیکیشن آلفا مشاهده کنید و حتی از هر فاصله ای خودروی خود را خاموش کنید همگی این امکانات و بسیاری قابلیت های دیگر در اختیار شما خواهد بود تا بتوانید از بهترین روش برای حفظ امنیت خودروی خود استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *