لوازم جانبی ردیاب

کارت حافظه چه کاربردی در ردیاب دارد؟

کارت حافظه در ردیاب

یکی از انواع حافظه ی ذخیره سازی اطلاعات دیجیتالی در دهه ها اخیر کارت حافظه است. که کاربردهای متفاوتی در دستگاه های دیجیتالی از جمله: گوشی های موبایل، دوربین ها، ام پی تی پلیرها و بعضی از ردیابها دارد. وجود کارت حافظه در ریاب میتواند مزیت بزرگی باشد.

هدف از کارت حافظه در ردیاب چیست؟

اگه در جاهایی تردد میکنید که آنتن دهی ضعیفی دارد یا اصلا ندارد این مقاله برای شماست.

یکی از امکانات ردیابهای آلفا امکان قرار دادن کارت حافظه است. که یک وسیله کاربردی و مناسب برای کسانی است که در جاده های خارج از شهر رفت و آمد زیادی دارند. جاده های بین شهری عموما اختلال اینترنت و آنتن بالایی دارند. به همین دلیل کارکرد ردیاب ممکن است دچار اختلال شود. چرا که همه ی ردیابها قابلیت های خود را از طریق سیمکارت و اینترنت آن ارائه میدهند.

ردیابی آفلاین و آنلاین

ردیاب ها به دو صورت آفلاین و آنلاین میتوانند موقعیت شما را نمایش دهند. در حالت آفلاین ردیاب شما نیازی به اینترنت ندارد. در این حالت ردیاب سیگنال های GPS دریافتی را به ماهواره ارسال میکند. و شما با ارسال کد دستوری میتوانید بصورت آفلاین لینک موقعیت خود را دریافت کنید.

در حالت آنلاین ردیاب از طریق اینترنت سیمکارت داده های دریافتی GPS را با سرعت بالا روی سرورهای آلفا ارسال میکند. وموقعیت شما به صورت لحظه ای داخل برنامه نمایش داده میشود. همچنین اپلیکیشن آلفا این امکان را دارد که مسیرهای پیموده شده شما را ثبت کند. در صورتی که اینترنت سیمکارت ردیاب در دسترس نباشد مسیرهای شما ثبت نخواهد شد و تاریخچه مسیرهای پیموده شده شما به برنامه اضافه نمیشود.

کارکرد کارت حافظه

کارت حافظه در این جا میتواند به کمک شما بیاید. کارت حافظه همه اطلاعات دریافتی و سیگنال­های GPS را ذخیره میکند. و زمانی که اینترنت سیمکارت به حالت عادی برگردد. و امکان ارسال داده های دریافتی به سرور وجود داشته باشد، میتواند مختصات مسیرهای پیموده شده را به برنامه اضافه کند.

انواع کارت حافظه

به طور کلی سه نوع کارت حافظه رایج در بازار موجود است:

۱- میکرو اس دی (Micro SD)

۲- اس دی (SD)

۳- سی اف (CF)

هر کدام از کارت های حافظه کاربردهای مخصوصی دارند. به طور مثال کارت های میکرو اس دی بیشتر مناسب گوشی های موبایل. و کارت های اس دی و سی اف در دوربین های دیجیتال عکاسی و فیلمبرداری استفاده میشوند. کارت حافظه مناسب برای ردیاب مدل میکرو اس دی است.

 ردیابهای آلفا با قابلیت کارت حافظه:

مدل آلفا ۶۰۲:

مدل آلفا ۶۰۲ یکی از با کیفیت ترین و  ارزانترین ردیاب ها می باشد. با نصب این ردیاب می توانید. وسیله نقلیه خود را با قرار دادن یک سیم کارت (از هر نوعی) در داخل آن بوسیله  موبایل یا کامپیوتر ردیابی کنید. و در مواقع اضطراری مانند سرقت  می توانید به وسیله موبایل موتور  را از هر فاصله ای در هر جای ایران خاموش نماید. و تا خودتان دستور خاموشی را نزنید موتور سیکلت یا ماشین قابل روشن شدن نیست. این کار توسط یک رله قطع کن بنزین انجام می شود. که همراه ردیاب است. این ردیاب با اتصال به برق خودرو  وسیله ای بسیار کاربردی برای کنترل و نظارت می باشد.

مدل آلفا ۶۰۳:

ردیاب مدل ۶۰۳ یکی از با استحکام ترین ردیاب های خودرو موجود ، و بهترین ابزار برای تامین امنیت وسیله نقلیه شما می باشد. که در هر لحظه می توانید از محل خودرویتان از طریق موبایل یا کامپیوترباخبر شوید.

فرق این ردیاب با دیگر ردیاب ها بدنه فلزی بسیار محکم است. که  در مقابل ضربه های وارده در اثر تصادف یا صدمه دیدن بسیار مقاوم می باشد. ضد رطوبت، ضدضربه و ضد گردوخاک می باشد و در مناطق گرمسیر و سردسیر به خوبی کار می کند. می توان آن را برروی انواع خودروها و موتورسیکلت هانصب نمود و از راه دور کنترل کرد. این دستگاه برخلاف دزدگیرهای معمولی در بازار دارای باطری داخلی می باشد. و در صورتی که سارق برق خودرو را قطع کند تا چند ساعت کار می کند و می تواند عملیات ردیابی را انجام دهد.

همچنین در موافع لزوم شما قادر هستید موتور خودرو را بوسیله ریموت  قابل نصب برروی موبایل ،خاموش کنید. و تا زمانی که خودتان دستور لغو خاموشی را بوسیله این برنامه نزنید حتی با سویچ قابل روشن شدن نیست. در صورت باز شدن درب ماشین علاوه بر آژیر کشیدن ماشین، موبایلتان نیز در هر فاصله ای که باشید آژیر می کشد. دارای آنتن خارجی است که حتی در کورترین نقاط و مناطق کوهستانی قایلیت دریافت امواج تلفن همراه و GPS را دارد. البته داشتن مزیت آنتن خارجی لزوما به این معنی نیست که باید آن را در محیط سرباز یا جایی از خودرو نصب کنیم. که در معرض دید باشد بلکه شما می توانید آن را همراه ردیاب در هر جایی از خودرو مانند صندوق عقب، داشبورد و … مخفی کنید و از بابت سیگنال دهی آن حتی در بدترین شرایط خیالتان راحت باشد

 

مدل آلفا ۶۰۱:

مدل آلفا ۶۰۱ جزو بهترین و با کیفیت ترین ردیاب شخصی موجود در بازار می باشد. و باتوجه به اینکه بسیار سبک و کوچک است. می توان آن را در کیف، چمدان، جیب و داخل خودرو بدون نیاز به نصب مخفی نمود. وبدون هیچ گونه صدا و چراغی برای جلب توجه اقدام به شنود و ردیابی کودکان، بیماران آلزایمری و خاص،سالمندان، حیوانات و بازاریاب ها  نمود.

این ردیاب جزو کاملترین ردیاب های است که دارای امکانات یک ردیاب کامل و حرفه ای می باشد. و قابلیت اتصال به  ضعیف ترین سیگنال های  GPS را دارد. و در جاهایی که ردیاب های دیگر عمل نمی کند  (هم در فضای آزاد و هم در زیر سقف) به خوبی کارمی کند. قابلیت پشتیبانی با هر سیم کارتی اعم از ایرانسل، همراه اول و دایم را دارا می باشد. این ردیاب را می توان مانند موبایل شارژ کرد  و برای موارد شخصی و خودرو و موتور سیکلت و دوچرخه استفاده کرد. که در صورت استفاده خودرویی با دارا بودن آداپتور، قابلیت اتصال دایم به برق خودرو را دارد. و بدون نگرانی از تمام شدن شارژ بصورت دایم قابل استفاده است.

مدل آلفا ۷۰۵:

این ردیاب قوی ترین و پیشرفته ترین ردیابی است که نیاز به نصب و سیم کشی ندارد. دارای باطری پرقدرت داخلی ۱۰۰۰۰ میلی آمپر می باشد. که با یکبار شارژ قادر است باتوجه به نوع استفاده تا ۲ ماه بصورت آنلاین پشت سرهم کار کند. مدل ۷۰۵ در حالت آفلاین تا ۵ روز و در صورت استندبای تا یک ماه کار می کند. این ردیاب دارای ۸ آهن ربای قوی می باشد. که می توان سریع و بدون نیاز به نصب آن را به هر سطح فلزی  چسپاند.

بطوریکه با قدرت دو دست به سختی کنده می شود، ضدآب و ضد ضربه و ضد گردوغبار است. و در برف و باران یا گرمای شدید بخوبی کار می کند.  می توانید آن را به جاهایی مانند زیر ماشین, زیر صندلی, زیر سپر عقب و جلو ماشین, داخل گلگیرهای جلو و عقب و … بچسبانید.  و بدون هیچ صدا یا موردی برای دیده شدن اقدام به ردیابی از طریق لب تاب یا موبایل نماید. قابلیت آنتن دهی بالایی در هر نقطه از ایران و هر کشور دیگر جهان را دارد. بطوریکه با چسباندن آن به هر وسیله با ارزشی  می توانید خیالتان راحت باشد. که در هر جای دنیا از مکان وسیله در هر لحظه ای باخبرهستید بدون اینکه ردیاب از کار بیافتد یا شارژش تمام شود.

 

نحوه تنظیم کارت حافظه روی ردیاب:

بعد از قرار دادن کارت حافظه روی ردیاب باید کد دستوری save010***n123456 را به شماره سیمکارت روی دستگاه پیامک کنید. سپس ردیاب باید پاسخ save ok را در جواب دریافت نمایید. حالا کارت حافظه شما فعال است.

نتیجه گیری:

در مجموع، امکان قرار دادن کارت حافظه در ریاب میتواند ویژگی مثبت بزرگی برای کسانی باشد که دغدغه ثبت دقیق مسیرها را دارند. و یا از جاده ها و مسیرهایی تردد میکنند که قطعی آنتن و اینترنت دارند. حتی برای کسانی که داخل شهر هستند به دلیل اختلالات گسترده اینترنت استفاده از کارت حافظه خالی از لطف نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *