امنیت

۵ راه مطمئن برای پیدا کردن دستگاه شنود

5 روش پیدا کردن شنود

اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا بیم وجود دستگاه های شنود و جاسوسی در اطراف خود را دارید. یا فردی محافظه کار هستید و برای حفاظت از حریم شخصی خود میخواهید از راه های کشف و یافتن میکروفون و شنودهای مخفی مطلع شوید. راه های متفاوتی برای پیدا کردن این دستگاه ها وجود دارد که میتوانید از آن استفاده کنید. باید دقیق و موثر جستجو کنید و یا از ابزارهای کارآمد استفاده کنید. با ما همراه باشید تا موثرترین روش ها را در اختیارتان قرار دهیم.

 

شنود یا استراق سمع چیست؟

شنود یا استراق سمع به معنی گوش دادن پنهانی به صحبت های دیگران است که نوعی تجاوز به حریم شخصی محسوب شده و پیگرد قانونی دارد برای مطالعه جزئیات بیشتر میتوانید به مقاله آیا شنود قانونیست؟ مراجعه کنید.

شنود یا استراق سمع چیست

س شنود

دستگاه شنود چیست؟

هر نوع تجهیزاتی که از طریق آن میتوان صداهای یک محیط را ضبط کرد یا به محیط دیگر منتقل نمود دستگاه شنود نامیده میشود که معمولا از سنسورها و میکروفون های حساس استفاده میکنند تا صداها را دریافت کنند.

 

دستگاه های شنود و ضبط صدا در گذشته بسیار بزرگ و جاگیر بودند بنابراین به آسانی میشد آن ها را  شناسایی کرد. اما پیشرفت های گسترده ی فناوری تاثیر خود را بر تکامل این دستگاه ها نیز گذاشت و امروزه دستگاه های شنود و ضبط صدا در اندازه های بسیار کوچک و نامرئی و شکلهای متفاوت تولید میشوند که با این ابعاد در بسیاری از مکانها قابل نصب هستند و میتوانند اطلاعات حساسی را ضبط کنند.

5 روش پیدا کردن شنود

۵ روش پیدا کردن شنود

کاربرد دستگاه شنود چیست؟

دستگاه های شنود یا ضبط صدا ابزاری مهم در جمع آوری اطلاعات حساس هستند به طور کلی این دستگاه ها با کاربردهای گوناگون طراحی و ساخته میشوند از جمله این کاربردها میتوان به امنیت و نظارت توسط پلیس، جاسوسی و استخراج اطلاعات توسط سازمانهای جاسوسی و یا استفاده های شخصی اشاره کرد.

چگونه بدانیم که مورد شنود قرار گرفته ایم؟

با توجه به گستردگی این محصولات و در دسترس بودن آن ها دیگر لازم نیست که یک تاجر بزرگ باشید تا مورد شنود یا جاسوسی قرار بگیرید بلکه همه افراد به دلیل خصومت های شخصی یا مسائل خانوادگی یا حتی کنجکاوی اعضای خانواده و دوستان ممکن است در معرض شنود باشند.

 

یک جستجوی دقیق و مؤثر با استفاده از ابزار کارآمد، می‌تواند خیال شما را تا حد زیادی راحت کند. با ایران رهیاب در ادامه این مقاله همراه باشید تا با مؤثرترین راه‌های کشف دستگاه شنود آشنا شوید.

به هم ریختگی وسایل در خودرو، محل کار یا منزل، صدای نویز یا خش خش رادیو و تلفن و مطلع بودن دیگران از برخی موضوعات محرمانه میتواند از نشانه های شنود شدن توسط افراد باشد.

دستگاه های استراق سمع نیاز به برق دارند در نتیجه نیاز به یک منبع تغذیه خواهند داشت و یا بصورت سیمی هستند یا باتری خور که اگر باتری خور باشند زیاد دوام نمی آورند و احتمالا فردی که آن را جاسازی کرده می دانسته که به زودی قرار است اطلاعاتی از شما جمع آوری کند.

۵ تکنیک کلیدی برای پیدا کردن دستگاه شنود:

۱. بازرسی دقیق و وسواس گونه محیط:

همه جا را به طور وسواس گونه ای چک کنید. تمام سیم ها و کابل های USB را بررسی کنید. روتر خود را بررسی کرده و دستگاه های ناآشنا را علامتگذاری کنید. نقاط اتصال جدید یا شبکه های WI FI سیگنال قوی در نزدیکی محیط را زیر نظر بگیرید. این دستگاه ها معمولا اندازه های کوچکی دارند بنابراین به راحتی میتوان آن ها را جاسازی کرد پس همه نقاط را به خوبی چک کنید قاب عکس، بالش، مبلمان، تزئینات منزل، پشت پرده ها، کلیدهای برق و پشت پریزها، پشت سقف کاذب، بالای دیوارهای کناف دار، ساعت دیواری، لامپ ها و لوسترها، داخل سه راهی های برق، پشت تلویزیون همچنین. اگر در ماشین هستید زیر داشبورد و صندلی ها محتمل ترین مکان های نصب شنود هستند.

دستگاه شنود

۲. از رادیو استفاده کنید:

استفاده از یک رادیوی کوچک و معمولی میتواند کمک مفیدی در پیدا کردن دستگاه های شنود کند. محیط منزل را تا حد ممکن ساکت کنید برای اینکه توسط امواج سایر وسایل برقی گمراه نشوید آن ها را از برق بکشید. حالا رادیو را روشن کنید و آن را روی بلندترین موج اف ام تنظیم کنید. بعد آن را در اطراف مکان مورد نظرتان بچرخانید. هر گونه تغییر صدا و ایجاد نویز در رادیو به دلیل انتشار امواج الکترونیکی از سمت دستگاه های شنود است. پس اگر متوجه هر گونه نویز یا تغییر صدا شدید رادیو را نزدیک تر ببرید و آن محل را جستجو کنید.

۳. پیدا کردن دستگاه شنود با تماس تلفنی:

اگر رادیو در دسترستان نیست تلفن همراهتان میتواند جایگزین آن باشد. به این ترتیب که به همان روش گفته شده خانه را ساکت کنید و تمامی وسایل برقی را از پریز جدا کنید بعد یک تماس برقرار کنید و از گیرنده تماس نیز بخواهید همان کارها را انجام دهد سپس به آرامی در اطراف منزل جستجو کنید. هر نویز یا تغییر صدای ناگهانی میتواند یک علامت باشد که شما را برای بررسی بیشتر راهنمایی کند.

۴. پیدا کردن دستگاه شنود با اپلیکیشن های موبایل:

دستگاه های شنود، ردیاب ها و دوربین های مخفی همانطور که گفته شد امواج مغناطیسی تولید میکنند. در نتیجه با نصب اپلیکیشن هایی مانند:  Hidden Camera Detectorیا Detectify Device Detector میتوان امواج مربوط به دستگاه های مخفی را پیدا کرد. البته توجه داشته باشید که قدرت تلفن همراه محدود است و نمیتواند به صورت حرفه ای عمل کند.

۵. دستگاه ضد شنود:

این روش نیاز به مجوزهای قانونی و خاصی دارد و در دسترس همه مردم نیست علاوه بر آن قیمت های بسیار گزافی دارند. دستگاه های ضد شنود یا ضد ابزارهای جاسوسی با همان تکنیک رادیو و تماس تلفنی کار میکنند. یعنی تشخیص امواج البته به صورت بسیار حرفه ای تر و موشکافانه تر.

دستگاه شنود و مزیتی که دیده نمیشود

دستگاه های شنود عموما برای مقاصد منفی و جاسوسی مورد استفاده قرار میگیرند البته این به این معنی نیست که نمیتوان از آن ها به عنوان یک مزیت استفاده کرد. مجهز کردن خودرو به ردیاب های شنود دار میتواند کمک بزرگی به نیروهای انتظامی برای پیدا کردن خودرو در جریان سرقت باشد. شما با گوش دادن به سخنان سارق به راحتی میتوانید از قصد او باخبر شوید. چنین کاربردی در راستای حفاظت از اموال بوده و منع قانونی در پی ندارد علاوه بر آن نصب ردیاب شنود دار با توجه به نقش پررنگی که در جریان پیدا کردن ماشین مسروقه دارد بارها از طرف قوه قضائیه پیشنهاد شده است.

ردیاب شنود دار از کجا تهیه کنیم؟

ردیاب های آلفا با داشتن سابقه بیش از ده سال و بالاترین درصد رضایت مشتری همچنین ضمانت یکساله محصول و پشتیبانی ۲۴ ساعته قطعا میتواند گزینه خوبی برای انتخاب باشد. قدرت و دقت ردیاب های شنود دار آلفا بسیار زیاد است و امکان خطای کمی دارند برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما(۰۹۱۲۰۹۱۰۸۸۱) تماس بگیرید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *