جی پی اس, خودرو, ردیاب

نکته مهم برای شرکتهای اجاره دهنده خودرو!

اجاره خودرو

اجاره خودرو برای اولین بار در آمریکا انجام شد. در سال ۱۹۱۶ جوساندرس خودروی خود را به تاجری کرایه داد و در ازای آن مقداری پول گرفت و با این اتفاق ایده راه اندازی کسب و کار اجاره خودرو را در ذهن خود پرورش داد. جوساندرس ۲۱ شعبه در آمریکا با عنوان شرکت کرایه ماشین احداث نمود و صنعت کرایه دادن خودرو را به دنیا معرفی نمود.

مزایای اجاره خودرو

اگر قصد اجاره خودرو دارید و به هر دلیلی در عملی کردن آن تردید دارید، برخی مزایای اجاره خودرو عبارت است از:.

  • پیشگیری از استهلاک خودرو شخصی
  • تاثیرگذاری در قرارهای کاری و شخصی مهم
  • تنوع زیاد و تناسب با بودجه
  • برگزاری مراسماتی مانند عروسی با خودروهای لوکس اجاره ای
  • خارج نکردن سرمایه در گردش جهت خرید خودرو
  • عدم پرداخت هزینه های بیمه و افت خودرو
  • بدون نیاز به پرداخت هزینه نگهداری
  • راحتی لذت بردن از خودروی شخصی در مسافرت های طولانی و دور و دراز

اجاره خودرو

 ردیاب و خودروهای اجاره ای

جز اولین و بدیهی ترین قوانین در مورد شرکت های اجاره خودرو اخذ مدارک مستند و شناسایی هویتی افراد است. اما صرف دریافت این مدارک تضمین کننده تحویل سالم خودروی اجاره شده نیست. مشتری ممکن است با دادن اطلاعات غلط شرکت را دچار مشکلاتی کند بنابراین در این زمینه هم ردیاب یا GPS میتواند به کمک کسب و کارهای اجاره خودرو بیاید و از خطرات احتمالی جلوگیری کند.

پیشرفت تکنولوژی این جا هم توانسته پاسخ مناسبی به دغدغه های موجود در زمینه اجاره و رانت خودرو بدهد. داشتن نظارت کامل بر وسیله نقلیه برای شرکت های اجاره دهنده خودرو بسیار واجب است. تمامی خودروها جز سرمایه مالک و دارایی شرکت هستند. کوچکترین سهل انگاری در حفظ و نگهداری آن ها میتواند خسارات مالی زیادی به همراه داشته باشد.

مزیت های ردیاب در خودروهای اجاره ای:

دسترسی به موقعیت لحظه ای خودرو:

مدیر ناوگان خودروهای اجاره ای با نصب ردیاب روی خودروها میتواند به راحتی نقشه همه آن ها به صورت یک جا مشاهده کند و با کلیک روی هر کدام از خودروها جزئیات مسیر، موقعیت لحظه ای، میزان سرعت و تاریخچه مسیرهای آن را چک کند. مشاهده همزمان خودروها وقت و انرژی زیادی را نمیگیرد. میتوانید روی صندلی خود لم دهید و همانطور که نوشیدنی چایی خود را مینوشید از اینکه هر کدام از خودروهای شما کجا هستند و با چه سرعتی در حال رانندگی هستند و حتی مدتی را که با موبایل مشغول صحبت بوده اید آن ها چه مسیرهایی را طی کرده اند مشاهده کنید.

حصار جغرافیایی

 

تعیین محدوده جغرافیایی:

شرکتهای اجاره خودرو گاها ممکن است مطابق قرارداد و شرایط، خودرو را در محدوده خاصی از شهر یا داخل شهر یا استان اجاره دهند. در بیشتر موارد مشتریان به شرایط مورد توافق پایبند هستند اما این امکان وجود دارد که برای کاری جزئی از محدوده مورد توافق خارج شوند و شما از آن بی خبر باشید در صورتیکه با نصب ردیاب های آلفا میتوانید نقاط مجاز تردد توافق شده را روی نقشه مشخص کنید و یک محدوده جغرافیایی بسازید تا در صورت خارج شدن از آن توسط پیامک و آژیر موبایل خروج خودرو از محدوده به اطلاعتان برسد.

محدوده امن

هشدار رانندگی خطرناک و پر سرعت:

بله درست متوجه شدید ردیاب های آلفا حتی این مورد را هم به شما اطلاع خواهند داد. این ردیاب ها با سنسورهای مختلفی که دارند هشدار باز شدن در، روشن شدن خودر، ضربه خوردن خودرو و حتی سرعت را دریافت میکنند. نکته جالب اینکه هشدار سرعت قابلیت تنظیم دارد. میتوانید با توجه به نوع و مدل خودرو سرعت مجاز را روی ۷۰ یا روی ۲۰۰ بگذارید این مورد کاملا در اختیار شماست.

من جریمه نشده ­ام!!:

ممکن است مشتری ادعا کند که این جریمه مربوط به من نیست و من از این مسیر تردد نکرده ام. در این صورت میتوانید با استفاده از اپلیکیشن آلفا و گزینه تاریخچه مسیر همه مسیرهایی را که طی کرده به همراه تاریخ، ساعت، مدت زمان مسیر، مسافت و حتی میزان سرعتی که داشته به او نشان دهید.

سیستم هشدار:

ممکن است برای خودروی اجاره داده شده حادثه ای پیش بیاید که مشتری آن را طلاع ندهد و هنگام چک کردن خودرو متوجه آن نشوید. در صورتیکه با نصب ردیاب و فعالسازی سیستم هشدارهای ردیاب و تنظیم شدت هشدار از کم به متوسط و زیاد میتوانید از ضربه هایی که به خودرو وارد شده است مطلع شوید تا هنگام تحویل خودرو بیشتر حواستان را جمع کنید و دقیقتر چک کنید.

ردیاب خودرو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *