دسته‌بندی نشده

چجوری پراید رو ضد سرقت کنیم؟!

ردیاب پراید

خودروی پراید به دلیل اقتصادی بودن قیمت و مصرف سوخت پایین جزء پرطرفدارترین خودروهای موجود در بازار و در عین حال جزء ناامن­ترین آنهاست. سیستم ایمنی ضعیف این خودرو آن را به طعمه ای ساده برای سارقان تبدیل کرده است. به طوری که با یک سرچ ساده در اینترنت و ویدیوهای موجود کاملا متوجه خواهید شد که سرقت این خودرو حتی کمتر از ۳۰ ثانیه زمان نیاز دارد. در زیر ویدیویی از سرقت پراید توسط یک پسر بچه ۱۰ ساله که اخیرا در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده است را مشاهده میکنید.

 

 

راهکار چیست؟

پراید نخریم؟ به فرض نخریدن پراید به نظر شما خودروهای دیگر بازار چه قدر امنیت دارند؟

با گران شدن بی رویه قیمت خودرو، اقشار کم درآمد جامعه توانایی خرید اتومبیلی جز پراید را ندارند. بنابراین اگر به دنبال راه مناسبی برای افزایش امنیت خودروی خود هستید، در این مطلب با ما همراه باشید تا روش های ضد سرقت کردن پراید را با هم بررسی کنیم.

 ۱.تعویض قفل درب و صندوق:

اولین راهکار استفاده از قفل سویچی است. قفل های فابریک دارای کمترین امنیت ممکن هستند و با هر وسیله ای باز میشوند. همچنین به وسیله ضربه به راحتی شکسته میشوند. قفل های سویچی به جای قفل های فابریک وصل میشوند و تا حدودی باز کردن درب را با چالش مواجهه میکند. اگر عادت به گذاشتن وسایل داخل صندوق دارید پیشنهاد میشود حتما برای درب و صندوق از قفل سویچی استفاده کنید.

۲. کور کردن شاسی ها:

یکی از روش های باز کردن درب خودرو پراید خم کردن مقداری از درب خودرو و کشیدن شاسی روی درب خودرو است. بنابراین یکی از راهکارهای ایمن کردن خودروی پراید کور کردن شاسی ها و از کار انداختن ضامن قفل درب پراید است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که با نصب کورکن ها تنها راه قفل و باز کردن درها با سویچ و ریموت خودرو ممکن است.

۳.نصب قفل کاپوت:

ممکن است اسم قفل کاپوت را شنیده باشید. قفل کاپوت یک وسیله امنیتی برای اتصال محکم کاپوت به جلو پنجره اتومبیل است که روی درب کاپوت خودرو نصب میشود. بعضی از سارق ها دردسر سرقت خودرو را به خود نمیدهند و به سراغ بخش موتوری خودرو میروند تا کابل های برق، کامپیوتر و باتری ماشین را به سرقت ببرند. با نصب قفل کاپوت میتوانید از سرقت بخش های موتوری خودروی خود جلوگیری کنید.

۴.محافظ درب پراید:

باز کردن درب پراید از طریق لولاهای در،  برداشتن آبگیر بیرونی و یا از پشت دستگیره درب عقب به سادگی ممکن است. محافظ پشت دستگیره درب خودروی پراید یک قطعه فلزی است که در پشت دستگیره نصب میشود و از ورود ابزارهای سارق به لولای در جلوگیری میکند در نتیجه لولای در حرکت نمیکند و درب پراید باز نمیشود.

۵.قفل پدال و قفل فرمان:

چنانچه از قفل های پدال و فرمان استفاده کنید سرقت را با موانع بیشتری روبرو خواهید کرد. همچنین وقتی قسمتی از قفل از شیشه خودرو مشخص باشد میتواند عامل بازدارنده ای برای سرقت شود چرا که باز کردن قفل ها سرعت فرآیند سرقت را کاهش میدهد و زمان بیشتری را از سارق خواهد گرفت. گاها سارق ریسک سرقت زمان بر را به جان نمیخرد و دنبال گزینه ساده تری میگردد.

۶.برداشتن فیوز:

یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از سرقت خودرو پراید برداشتن فیوز استارت خودرو است. این کار باعث میشود برق خودرو از کار بیفتد و خودرو روشن نشود.

۷.دزدگیر معمولی:

اولین چیزی که ممکن است در زمینه افزایش امنیت خودرو پراید به ذهن خطور کند نصب دزدگیر خودرو است. دزدگیرها نسبتا قیمت مناسبی دارند که البته تنها کاری که برای جلوگیری از سرقت انجام میدهند آژیر کشیدن است. آژیر کشیدن ممکن است سارق ناشی را سر در گم کند اما سارق حرفه ای در کمتر از چند ثانیه صدای آن را قطع میکند. بنابراین جز آخرین موارد لیست تامین امنیت خودرو برشمرده میشود.

۸.بهترین روش ضد سرقت کردن خودرو:

تمامی موارد گفته شده به عنوان راهکارهای تامین امنیت پراید مورد استفاده قرار میگیرد اما با این وجود افزایش آمار سرقت بیانگر ناکارآمد بودن قطعی آن هاست. این روش ها میتوانند به عنوان راهکارهای بازدارنده موثر باشد و سرقت را قدری به تاخیر بیندازد اما مانع به سرقت رفتن پراید شما نمیشوند. علاوه بر آن تمامی روش های ضد سرقت کردن پراید روش های پیشگیری کننده هستند این یعنی شما بعد از به سرقت رفتن خودرو دیگر امکان دسترسی به آن را نخواهید داشت. در حالی که با نصب ردیاب خودروی آلفا علاوه بر این که میتوانید تمامی هشدارهای در، ضربه و سویچ را دریافت کنید میتوانید بعد از به سرقت رفتن خودرو نیز آن را ردیابی کنید و محل دقیق پراید را به صورت لحظه ای روی نقشه مشاهده کنید. در ادامه ویدیویی از یک پراید سرقتی که توسط ردیاب آلفا پیدا شده است را مشاهده میکنید.

 

کلام پایانی

در نهایت درست است که نصب ردیاب میتواند تا حد زیادی نگرانی شما را برطرف نماید اما بهتر است که از چند روش متفاوت هم استفاده کنید که علاوه بر اطمینان بیشتر سرقت را به تاخیر بیندازید و قبل از به سرقت رفتن پراید بتوانید از آن جلوگیری کنید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *