جی پی اس, ردیاب

ردیاب ضد آب و ویژگی های آن

ردیاب ضد اب

پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نوظهور توانسته اند جایگاه سودمندی در زندگی ما داشته باشند. و ردیاب ها میتوانند یکی از بهترین فناوری های دنیای امروز باشند. دستگاه ردیاب با هدف تامین امنیت هر روزه با سرعت بیشتری در مسیر پیشرفت می تازد تا امکان بهره بردن از آن برای افراد بیشتر و در فضاهای گسترده تری حاصل شود. ردیاب ها عموما در فضاهای بیرون از منزل نصب و نگهداری میشوند در نتیجه ممکن است در شرایط جوی متفاوتی قرار گیرند. و همان طور که میدانید اغلب وسایل الکترونیکی در مواجهه با آب و رطوبت و حتی هوای شرجی دچار مشکل می شوند و گاها به طور کامل از کار می افتند. این مسئله می تواند در عملکرد ردیاب ها نیز مشکل ساز شود و آن ها را دچار مشکل کند.

ردیاب ضد آب و ویژگی های آن

از آن جایی که استفاده از ردیاب در موقعیت های مختلف آب و هوایی است برخی از ردیاب ها در هنگام بارش برف و باران یا با استفاده شدن در مناطقی که رطوبت بالایی دارند کارایی خود را از دست می دهند. برای حل این مشکل کارشناسان اقدام به طراحی ردیاب ضد آب برای شرایط آب و هوایی سخت کرده اند. این دستگاه ها دارای یک کیس محافظ ضد آب هستند که در برابر پاشش آب یا شرایط جوی متفاوت مقاومت میکند. بنابراین امکان خرابی دستگاه در مواجهه با آب از بین میرود. لازم است بدانید ردیاب های ضد آب در برابر پاشش و رطوبت مقاوم هستند و ضد آب بودن ردیاب به معنی انداختن آن در حوضچه ای از آب نیست. مگر در مدل هایی که مخصوص شنا و برای غواصان طراحی شده باشد.

ردیاب های ضد آب چه ویژگی هایی دارند؟!

مدل های مختلف ردیاب برای محبوبیت بیشتر بر سر رقابت هستند و در این بین دستگاهی به دست کاربران خواهد رسید که قدرت بالاتری داشته باشد. چرا که کاربر احساس امنیت و آسودگی بیشتری خواهد داشت. اما یک ردیاب ضد آب چه ویژگی هایی دارد؟

IP به چه معناست و اعداد آن نشانگر چیست؟

حروف IP مخفف عبارت Ingress Protection می باشد که به معنی محافظت در برابر نفوذ می باشد و دو عدد روبروی این حروف نیز نشان دهنده میزان مقاومت در برابر اجسام جامد و مایع می باشد. عدد اول که بازه ۰ تا ۶ رده بندی می شود، میزان نفوذ پذیری دستگاه الکترونیک را در برابر اجسام جامد مانند گردوخاک نشان می دهد و عدد دوم که از بازه ۰ تا ۸ رده بندی می شود نیز میزان نفوذپذیری و مقاومت در برابر مایعات مانند آب را نشان می دهد.

معنی عدد اول IP چیست؟

عدد اول نشانگر میزان نفوذ پذیری گردو خاک است که به ترتیب از ۰ تا ۶ دسته بندی شده اند.

۰: بدون حفاظت

۱: محافظت در برابر لمس اتفاقی دست

۲: حفاظت در برابر اجسام خارجی مانند انگشتان دست

۳: محافظت در برابر برخورد با ابزار و سیم

۴: محافظت در برابر برخودر با ابزار، سیم و سیم های کوچک

۵: محافظت محدود در برابر گرد و خاک

۶: محافظت کامل در برابر گرد و غبار

معنی عدد دوم IP چیست؟

عدد دوم نشانگر نفوذ پذیری در برابر مایعات به ترتیب زیر است.

۰: بدون محافظت

۱: محافظت در مقابل رطوبت باران

۲: حفاظت در مقابل اسپری مستقیم تا ۱۵ درجه

۳: حفاظت در مقابل اسپری مستقیم تا ۶۰ درجه

۴: حفاظت در برابر اسپری از تمای جهات، محافظت محدود در برابر آّ

۵: حفاظت از آب با فشار کم

۶: حفاظت از آب با فشار متوسط

۷: حفاظت در برابر غوطه ور شدن در آب تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه

۸: محافظت در برابر غوطه ور شدن در آب به میزان بالاتر از ۱.۵ متر و زمان بیشتر از ۳۰ دقیقه

IP ردیاب های آلفا چه عددی است و میزان نفوذ پذیری آن به چه صورت است؟

IP ردیاب های آلفا IP67 است به این معنی که دستگاه در برابر گرد و خاک مقاومت کامل دارد و در برابر نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه می تواند دوام بیاورد.

 

مقاومت در برابر آب

طبیعتا اولین ویژگی این دستگاه ها میزان مقاومت در مواجهه با آب و رطوبت است. درزهای این دستگاه ها به خوبی وکیوم شده و امکان عبور قطرات آب به داخل را نمی دهدو در نتیجه عملکرد دستگاه مختل نخواهد شد و تغییری در وضعیت موقعیت یابی به وجود نمی آید.

ردیابی لحظه ای

ردیاب ها با استفاده از سیستم Gps موقعیت دقیق دستگاه را تعیین و این اطلاعات را به یک سرور ارسال می کنند. با این ویژگی کاربر در هر لحظه می تواند با اپلیکیشن آلفا فارغ از فاصله جغرافیایی که با ردیاب دارد موقعیت آن را پیدا کند.

دسترسی همه جانبه

ردیاب ها برای یافتن مختصات موقعیتی خود به شبکه های Gps متصل هستند. آن ها با ارسال و دریافت سیگنال به ایستگاه های جی پی اس، اطلاعات مکانی خود را یافته و سپس به کاربر مخابره می کنند. یک ردیاب ضد آب قدرتمند باید بتواند در تمام مناطق ارتباط خود را با شبکه و کاربر حفظ کند به این معنی که دستگاه می تواند در شرایط مختلفی مانند: درون خودرو، در جاده، در کوهستان ها و… به سیگنال های GPS دسترسی پیدا کند.

نمایش سابقه مسیر

ردیاب ها میتوانند اطلاعات و تاریخچه مسیرهای شما را به طور دقیق ثبت و ضبط کنند. در این صورت اگر نیازی به تاریخچه مسیرهایتان در ماه های گذشته پیدا کنید به راحتی میتوانید به آن ها دسترسی یابید.

ارسال هشدار در شرایط مختلف

یکی دیگر از ویژگی های ردیاب های ضد آب سیستم ارسال هشدار است. در این حالت کاربر می تواند با خیال راحت خودروی خود را در خیابان پارک کند و بدون نگرانی آن را ترک کند. چرا که سیستم هشدار شرایط اطراف خودرو را کاملا زیر نظر دارد و با هر اتفاقی مثل ضربه خوردن خودرو، باز شدن در، روشن شدن خودرو و… از طریق پیامک و آژیر داخل برنامه به کاربر اطلاع می دهد. شما می توانید با ادمین کردن شماره های خود و فعال کردن هشدار از منوی ریموت اپلیکیشن آلفا همه هشدارها را دریافت کنید.

به طور کلی هشدارهای ردیاب عبارتند از:

  • ضربه خوردن خودرو
  • باز شدن درب‌ها و پنجره‌ها
  • جدا شدن باتری خودرو و سرقت آن
  • عبور از منطقه امن جغرافیایی
  • رانندگی با سرعت غیرمجاز
  • باز کردن سویچ و روشن کردن خودرو

تعیین منطقه امن جغرافیایی

اغلب ردیاب های ضد آب آلفا دارای قابلیت تعیین منطقه امن جغرافیایی هستند. بدین معنا که کاربر می تواند یک منطقه امن جغرافیایی تعیین کند و بعد از آن در صورت خروج از منطقه تعریف شده هشدارهای خروج را دریافت کند. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که سالمندانی در خانه دارید و مجبور هستید مدتی از روز آن ها را تنها بگذارید. و یا نگران فرزندان یا دیگر اعضای خانواده هستید. همچنین ممکن است صاحب ناوگان یا خودروهای اجاره ای باشید. در این صورت با خروج عزیزانتان از محدوده امن سریعا از طریق پیامک و هشدار داخل اپلیکیشن ردیاب آلفا مطلع خواهید شد تا مبادا با خطرهای طبیعی یا جانی و امنیتی رو به رو شوند.

دکمه کمک اضطراری یا sos

ردیاب های ضد آب آلفا دارای دکمه ای به نام دکمه کمک اضطراری یا sos هستند. کاربرد این دکمه همانطور که از نام آن پیداست در مواقع اضطراری می تواند به کمک شما بیاید. تنها کافیست دکمه کمک را فشار دهید تا پیام کمکم کن به همراه لینک موقعیت فعلی شما به شماره هایی که برای دستگاه در اپلیکیشن آلفا تعریف کرده اید ارسال شود. می دونستید دکمه کمک آلفا تا حالا به داد چند نفر رسیده؟ حتما این گزینه رو فعال کنید.

انواع ردیاب ضد آب

ردیاب ضد آب شخصی

ردیاب های شخصی ضد آب معمولا برای مراقبت از کودکان، سالمندان، کوهنوردان و ورزشکاران به کار می‌روند. پیشنهاد ما به شما مدل ۷۰۵ آلفاست. این ردیاب با IP67 درجه مقاومت بالایی در برابر ذرات گرد و غبار و ورود قطرات آب و رطوبت به داخل ردیاب دارد. درزهای ردیاب به خوبی وکیوم شده و می تواند خیالتان را به خوبی از بابت ضد آب بودن راحت کند. از آن جایی که ردیاب های شخصی همواره همراه فرد هستند ممکن است از دست شما بیفتد و به آن ضربه وارد شود. مدل ۷۰۵ آلفا بسیار جنس بدنه بسیار مقاومی دارد و در صورت افتادن یا ضربه خوردن هیچ نگرانی از این بابت نخواهید داشت. همچنین ۷۰۵ آلفا دارای دقت بسیار زیادی در ردیابی لحظه ای است و علاوه بر استفاده شخصی به لطف آهنربای قدرتمند ردیاب می توانید به هر جایی از خودرو به راحتی بچسپانید و نگرانی بابت افتادن آن نخواهید داشت.

ردیاب ضد آب خودرو

ردیاب های خودرویی پرطرفدارترین ردیاب های ضد آب هستند. ردیاب های خودرویی به دلیل نصب روی خودرو در شرایط آب و هوایی مختلفی قرار می گیرند و بخاطر عملکرد بهتر دستگاه و عمر طولانی تر آن حتما باید ویژگی ضد آب بودن ردیاب را در خرید ردیاب خودرو در نظر داشته باشید. مناسب ترین مدل ردیاب خودرو مدل ۶۰۲ آلفاست. که بدون نگرانی می توانید در هر قسمتی از خودرو آن را نصب کنید. این مدل مقاومت بالایی در شرایط جوی متفاوت دارد و با IP67 بالایی که دارد احتمال ورود هر گونه گرد و غبار و قطرات آب به داخل دستگاه را به صفر رسانده است.

ردیاب ضد آب موتور سیکلت

ردیاب های موتور سیکلت بیشتر از بقیه در معرض گرد و غبار و پاشیده شدن آب هستند. ما برای موتور سیکلت شما نیز مدل ۵۰۲ آلفا را پیشنهاد می دهیم. این ردیاب کوچکترین  و ساده ترین  مدل ردیاب، برای ردیابی موتور سیکلت و خودرو می باشد که می توانید به راحتی آنرا در هر جایی مخفی و جاسازی کنید و از طریق موبایل یا لب تاب اقدام به ردیابی نمایید. این ردیاب در مقابل ضربه و گرد وغبار مقاوم می باشد و ضدآب است. . از امکانات جذاب شرکت آلفا ریموت موبایل می باشد که شما با نصب آن بر روی گوشی خود می توانید در هر فاصله ای از موتور سیکلت که باشید، ردیاب را فعال کنید و در صورت جابجایی و ضربه، علاوه بر اینکه موتورسیکلت آژیر می کشد موبایلتان نیز از طریق این ریموت آژیر می کشد.

کلام پایانی

ردیاب وسیله ای برای تامین امنیت شماست و طبیعتا در انتخاب و خرید آن باید به بررسی همه نکات و ویژگی ها بپردازید. تا علاوه بر کیفیت عملکرد عمر طولانی تری هم داشته باشد. خرسندیم که همواره جز برترین شرکت ها در زمینه ارائه خدمات  در خصوص تامین امنیت شما هستیم و به لطف کاربران توانسته ایم بالاترین درصد رضایت مشتری را میان رقبا کسب کنیم. ارائه خدمات شبانه روزی، گارانتی تعویض، راهنمایی خرید و اعتبار و تجربه آلفا از نکات قوت ماست. در این راه همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *