امنیت, برنامه کاربردی

حصار جغرافیایی یا ژئوفنس چیست و چه کاربردی دارد؟

حصار جغرافیایی

اینننننننیکی دیگر از کاربردهای ردیاب آلفا قابلیت تنظیم حصار جغرافیایی از داخل اپلیکیشن است. شما میتوانید توسط آن یک محدوده امن روی نقشه تعیین کنید و به کمک آن متوجه شوید که چه زمانی شخص درون این حصار وارد یا از آن خارج میشود.

حصار جغرافیایی یا ژئوفنس (Geofence) چیست؟

ژئوفنس از دو کلمۀ “ژئو” به معنی جغرافیا و “فنس” به معنی حصار تشکیل شده که در سال ۲۰۰۲ برای استفاده از برنامه-های مختلف نقشه برداری آنلاین بصورت رقومی سفارشی سازی و تهیه گردید. حصار جغرافیایی یک محدودۀ مجازی به منظور مدیریت هوشمند مکانی در ردیاب هاست که به وسیله آن میتوانید یک محدوده خاص را از داخل اپلیکیشن ردیاب آلفا انتخاب کنید و با هر بار ورود و خروج به آن ناحیه هشدار دریافت کنید. پایه و اساس ژئوفنس استفاده از جی پی اس است.
ژئوفنس یا حصار جغرافیایی چگونه کار می کند؟

حصار جغرافیایی

حصار جغرافیایی

بعد از نصب ردیاب آلفا بر روی وسیله نقلیه مورد نظر خود و راه اندازی اپلیکیشن از قسمت تنظیمات روی حصارهای جغرافیایی و سپس افزودن حصار کلیک کنید. برای حصار خود یک اسم انتخاب کنید و بعد نقاط آن را روی نقشه مشخص کنید و ثبت رو بزنید. پس از دریافت پیام تایید محدوده امن شما فعال میگردد. و با حرکت وسیله نقلیه یا فرد، داده های موقعیت جغرافیایی ردیاب، به وسیله سیستم جی پی اس به تلفن همراه شما ارسال می شود و در صورت ورود و خروج از محدوده تعیین شده هشداری به شما اعلام خواهد شد. همچنین شما به تمام مسیرهای پیموده شده از داخل اپلیکیشن دسترسی خواهید داشت.

تنظیم حصار جغرافیایی به وسیله پیامک چگونه است؟

این امکان علاوه بر اپلیکیشن بصورت پیامکی نیز قابل تعریف میباشد به این صورت که باید کد دستوری
StocKade123456 22.554459,113.903981;22.2553002,113.909378 را به سیمکارت روی دستگاه پیامک کنید و منتظر بمانید تا جواب StocKadeok را از ردیاب دریافت کنید. دقت کنید که دو عدد اول مربوط به طول و عرض جغزافیایی دایره ایی گوشه بالا سمت چپ میباشد و دو عدد دوم مربوط به طول و عرض جغرافیایی دایره بنفش گوشه سمت راست است.

نحوۀ بدست آوردن مختصات نقطه های حصار جغرافیایی چگونه است؟

 

 

برای بدست آوردن طول و عرض جغرافیایی یک نقطه میتوان از گوگل مپ استفاده کرد و روی نقطه کلیک نمود.

نحوه هشدار حصار جغرافیایی به چه صورت است؟

حصار جغرافیایی

حصار جغرافیایی

هر زمانی که وسیله نقلیه یا فرد از محدوده تعریف شده خارج شود بدون آن که راننده یا فرد متوجه شود. هشدار حصار جغرافیایی به صورت پیام متنی (طول + عرض جغرافیایی stockade!) به تمام شماره هایی که از اپلیکیشن ردیاب آلفا به عنوان ادمین اضافه کرده اید ارسال می گردد.

قابلیت حصار جغرافیایی یا ژئوفنس در کدام یک از ردیاب های آلفا وجود دارد؟

همه ردیاب های آلفا دارای قابلیت تنظیم محدوده امن یا ژئوفنس هستند. مدل های خودرویی از جمله مدل ۶۰۲، ۶۰۳ و ۵۰۲ میتوانند برای وسایل نقلیه شما حصار جغرافیایی ایجاد کنند و مدل های شخصی مانند مدل ۷۰۵ و ۶۰۱ قابلیت تعیین حصار برای افراد را دارند.

ژئوفنس یا حصار جغرافیایی چه کاربردی دارد؟


این قابلیت به نوعی یک حصار نامرئی است که بیشتر مورد استفادۀ شرکتهای حمل و نقل بزرگ، آژانس های اجاره خودرو، خودروهای شخصی و فرزندان و سالمندان با بیماری های خاص از جمله آلزایمری می باشد. حصار جغزافیایی می تواند یکی از پرکاربردترین قابلیتهای ردیاب در خصوص امنیت باشد.
اغلب کاربرد ژئوفنس یا حصار جغرافیایی مربوط به شرکت ها و حوزه های کاری است اما این به این معنا نیست شما نمی توانید برای موارد شخصی از آن استفاده کنید.

از جمله کاربردهای حصار های جغرافیایی:

۱. آرامش خاطر را برای افرادی که وظیفۀ مراقبت از سالمندی را که ممکن است دارای آلزایمر یا بیماری خاص باشد فراهم می کند. به وسیله حصار جغرافیایی میتوانید محدوده امنی برای این افراد ترسیم کنید و در صورت خروج از آن محدوده مطلع شوید.
۲. امنیت فرزند خود را تامین کنید. به این صورت که شما می توانید محدوده امنی را از داخل اپلیکیشن ردیاب آلفا برای فرزند خود تعیین کنید و اگر فرزندتان این محدودۀ معین شده را ترک کند هشداری به شما ارسال شود.
۳. آژانس های اجاره خودرو می توانند محدوده مجاز را روی نقشه تعریف کنند تا در صورت خروج مشتریان مطلع شوند.
۴. شما حتی میتوانید محدوده ای را مشخص کنید که نمیخواهید وسیله نقلیه یا فرد مورد نظر به آن وارد شود. و در صورت ورود فورا هشدار آن را دریافت کنید.
۵. اگر رئیس شرکت یا اداره ای هستید با نصب ردیاب آلفا و راه اندازی حصار جغرافیایی میتوانید عملکرد کارمندان خود را زیرنظر داشته باشید بدون این که آن ها متوجه شوند.
۶. از این قابلیت در مدل ۶۰۱ میتوانید برای حیوانات خانگی خود استفاده کنید و با خروج آن ها از محدوده امن سریعا مطلع شوید.
۷. شاید شما هم در فیلم ها تعیین محدوده مجاز برای برخی از زندانیان را دیده باشید.
۸. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مجبور شوید خودروی خود را در تعمیرگاه رها کنید. با تعیین یک محدوده خیالتان را راحت کنید که خودرو از تعمیرگاه خارج نخواهد شد.
۹. اگر فرزندتان از سرویس برای رفت و آمد استفاده میکند میتوانید مانع از خروج راننده از مسیر شوید.
۱۰. اگر خودروی خود را برای کاری امانت داده اید مطمئن باشید با تعیین حصار بدون این که راننده متوجه شود آلفا خروجش را به شما اطلاع خواهد داد.

نتیجه گیری:

موارد فوق مثال هایی برای کاربرد حصار جغرافیایی حتی در زندگی روزمره ما هستند که به وسیله این قابلیت میتوانیم اطمینان خاطر بیشتری را برای خود به ارمغان بیاورید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکانات بیشتری به ردیاب ها افزوده شده تا به خوبی از عهدۀ حفظ امنیت خودرو بر بیایند. پس هنگام خرید یک ردیاب خوب همۀ قابلیت ها و امکانات آن را به خوبی بررسی کنید.
.
.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *