امنیت, جی پی اس, ردیاب

رایج ترین اختلال های ردیاب

اختلالات رایج در ردیاب

ردیاب ها امروزه کارآمدترین و بهترین سیستم های حفظ امنیت خودرو هستند. اما در این مقاله با ردیاب آلفا همراه باشید تا اطلاعات جامعی در خصوص اختلال های احتمالی ردیاب ها و راه حل های رفع آن ها در اختیار شما قرار دهیم. که آگاهی بیشتری نسبت به ردیاب ها داشته باشید.

عملکرد GPS یا ردیاب چگونه دچار اختلال ­می­شود؟!

با توجه به بهره­مندی ردیاب ها از پیشرفته­ترین تکنولوژی­های روز دنیا احتمال خطا و اختلال در این دستگاه­ها بسیار پایین است. عملکرد GPS یا ردیاب به این صورت است که از طریق ارتباط با ماهواره­ها مختصات فعلی خودرو یا شخص را جمع آوری می­کند و سپس با استفاده از اینترنت سیمکارتی که در آن به کار رفته این اطلاعات را بر روی تلفن همراه مالک ارسال می­کند. ماهواره­ها دقت و قدرت عملکرد بالایی دارند و درصد خطا و اختلال در عملکرد آن­ها چیزی نزدیک به صفر است. با این وجود برخی مسائل ممکن است مانع مخابره اطلاعات شود. یکی از پرتکرارترین این عوامل قرار گرفتن خودرو در مجاورت ساختمان­ها و برج­های بلند است که از ارسال سیگنال­ها و ارتباط با ماهواره جلوگیری می­کنند.

موقعیت یابی

معرفی شایع­ترین مشکلات ردیاب

  • اختلال در ارسال و دریافت سیگنال­های ماهواره­ای

ردیاب ها به صورت دائمی با دریافت اطلاعات و مختصات جغرافیایی از ماهواره­هایی با فاصله­ی حدودا ۲۱۰۰۰ کیلومتری از زمین و ارسال این اطلاعات به ایستگاه­های پردازش زمینی، محل دقیق خودرو را شناسایی می­کنند.

ماهواره­ها درصد خطای بسیار پایینی دارند. با این حال عواملی مانند وجود پارازیت­های سیگنال دسترسی GPS به ماهواره را مختل می­کند. همچنین قرار گرفتن ردیاب در مجاورت برج­ها و ساختمان­های بلند نیز مانعی برای برقراری ارتباط در ردیاب­هاست. این مشکل چندان پایدار نیست و معمولا با خروج از آن ناحیه عملکرد ردیاب به حالت عادی باز خواهد گشت. لازم است بدانید قرار گرفتن ردیاب­های خودرو در مکان­های مسقف مانند پارکینگ­­ها باعث عدم دسترسی در دریافت سیگنال است.

اختلال سیگنال

  • اختلال در آنتن­دهی سیمکارت

اکثر دستگاه های GPS با کمک سیمکارت اطلاعات دریافتی را مخابره می­کنند. بنابراین بدیهی است هر نوع اختلال در آنتن دهی شبکه سیمکارت، ردیابی و مسیریابی ردیاب را نیز مختل خواهد کرد. و تا هنگامیکه مشکل سیمکارت برطرف نشود خطای ردیابی هم برطرف نخواهد شد. البته جی پی اس در هر شرایطی همچنان سیگنال­ها و داده­های مختصات را دریافت می­کند اما  به خاطر مشکل شبکه سیمکارت، قادر به ارسال اطلاعات نیست. قرار دادن یک مموری کارت در ردیاب­هایی که قابلیت استفاده از کارت SD را دارند می­تواند داده­های جمع آوری شده را ذخیره کند و سپس به لیست مسیر در اپلیکیشن بیافزاید.

باید بدانید که در این مورد مشکلی از طرف ردیاب وجود ندارد و عدم آنتن دهی سیمکارت عملکرد ردیاب را تحت تاثیر قرار داده است. برای جلوگیری از این اختلال از سیمکارت­هایی برای ردیاب استفاده کنید که پوشش دهی شبکه گسترده­تری دارند.

آنتن دهی سیمکارت

 

  • از کار افتادن باتری و اتمام شارژ ردیاب

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای ردیاب پیش بیاید. خالی شدن یا از کار افتادن منبع تغذیه آن است. ردیاب­ها دارای دو مدل سیمی و شارژی هستند. که مدل­های شارژی بین یک روز تا دو هفته قابلیت نگهداری شارژ را دارند. و ردیاب­های سیمی مستقیما از باتری خودرو تغذیه می­کنند. البته ردیاب­های سیمی نیز معمولا دارای باتری پشتیبان هستند. که چند ساعتی تا برطرف کردن مشکل دوام می­آورد. با توجه به مطالب گفته شده چنانچه برق ردیاب به هر دلیلی قطع شود یا شارژ آن تمام شود دستگاه خاموش می­شود و دیگر قادر به مکان­یابی نیست. البته ردیاب­های آلفا در صورت کمبود شارژ یا قطع شدن باتری خودرو از طریق پیامک به مالک اطلاع می­دهند تا قبل از خاموش شدن کامل دستگاه مشکل را رفع کند.

شارژ باتری

  • نقاط کور

شرایط محیطی نیز در مختل کردن سیگنال دهی ردیاب نقش مهمی دارند. مناطقی مثل صحراها، مناطق دور افتاده وجاده­هایی که پوشش شبکه­ای ندارند از جمله نقاط کوری هستند که قرار گرفتن در آن ارتباط ردیاب را دچار مشکل می­کند.

 

  • ضد ردیاب­ها یا مختل کننده های سیگنال

مختل کننده­های سیگنال نوعی تراشه کوچک هستند که در فندکی خودرو جاساز می­شوند و با ایجاد پارازیت­های مداوم ارسال و دریافت اطلاعات را دچار اختلال می­کنند و عملا جی پی اس را از کار می­اندازند. البته دستگاه­های ضد ردیاب کاربرد محدود و ویژه دارند که معمولا توسط افراد و سازمان­ها با وجود شرایطی خاص قابل استفاده هستند بنابراین با توجه به محدودیت دسترسی نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

مختل کننده سیگنال

سایر مشکلات در ردیاب

اگر علاوه بر مشکلاتی که ذکر شد در استفاده از ردیاب دچار مشکل شده­اید تنها کافیست با شماره پشتیبانی شرکت آلفا که در صفحه درباره مای سایت و اپلیکیشن درج شده تماس بگیرید برای ساعت پاسخ­دهی پشتیبانی نگران نباشید. پشتیبانی ردیاب­ آلفا به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته آماده پاسخگویی به سوالاتتان در سریعترین زمان ممکن هستند.

راهکارهایی برای پیشگیری از مشکلات رایج در ردیاب

  • هنگام خرید ردیاب به وجود باتری پشتیبان در دستگاه توجه کنید.
  • قابلیت استفاده از کارت SD ردیاب را جدی بگیرید.
  • بعد از توجه به کیفیت و عملکرد ردیاب مهمترین ملاک خرید را پاسخگویی ۲۴ ساعته پشتیبانی در نظر بگیرید.
  • از سیمکارت­هایی که پوشش شبکه­ای گسترده­تری دارند استفاده کنید.
  • خودرو را در نقاط کور پارک نکنید.
  • سلامت باتری خودرو را چک کنید.
  • برای امنیت بیشتر به طور همزمان از چند روش محافظتی استفاده کنید (قفل­های فرمان، پدال و..)
  • نصب ردیاب را به متخصصان آن بسپارید.
  • پیش از خرید ردیاب به نظریات مشتریان شرکتی که انتخاب کرده­اید توجه کنید.

معرفی بهترین ردیاب خودرو با قیمت مناسب

گسترش ردیاب­ها و شرکت­های عرضه کننده قدرت انتخاب در ردیاب را سخت کرده است. به طوری که ممکن است در خرید بهترین ردیاب سردرگم شوید و تردید داشته باشید. خرید ردیاب از شرکت­های معتبر به شما این اطمینان را می­دهد که در صورت بروز مشکل در سریع­ترین زمان قادر به رفع آن هستید. شرکت آلفا همراهی مناسب برای امنیت خودروی شماست. ردیاب آلفا خیال شما را بابت هر گونه مشکلی راحت کرده است چرا که با امنیت خودروی خود فقط یک تماس فاصله دارید تا بتوانید از خدمات پس از فروش شرکت استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *