امنیت, ردیاب, مقاله

چگونه بفهمیم که در خودرو جی پی اس نصب شده؟

چگونه بفهمیم خودروی ما ردیاب دارد؟

اگر به وجود ردیاب مخفی در خودروی خود شک دارید همراه شما هستیم تا روش­های متنوعی برای کشف آن به شما معرفی کنیم. ردیاب­های خودرو معمولا به طور مخفی نصب می­شوند و با توجه به مدل ردیاب، اطلاعات و داده­های بسیار و متفاوتی را که مهمترین آن­ها اطلاعات مربوط به موقعیت لحظه­ای خودرو است به مالک خود ارسال می­کنند. پس مهم است بدانیم که در صورت شک به وجود ردیاب، چگونه آن را کشف کنیم. برای پاسخ به این سوال با ردیاب آلفا همراه باشید.

چند گام ساده برای کشف ردیاب

آشکار کننده ردیاب

آشکار کننده ردیاب

ردیاب­های خودرو در چند سال اخیر به عنوان یکی از بهترین ابزارهای امنیتی و ضدسرقت خودرو شناخته شده است. اما متاسفانه گاهی ممکن است افرادی از این وسیله به منظور تجاوز به حریم شخصی افراد و کنترل و نظارت بر آن­ها استفاده کنند. با این توضیحات هر چه سریعتر به سراغ مراحل پیدا کردن ردیاب برویم.

ردیاب خودرو

  • بررسی فضای بیرونی خودرو

ردیاب­های خودرو در دو مدل سیمی و شارژی عرضه می­شوند. گاهی اوقات تنها وجود یک سیم اضافی خبر از مخفی شدن ردیاب در خودرویتان می­دهد پس تمامی سیم­ها و کابل­های خودرو را چک کنید. مدل­های شارژی ردیاب معمولا آهنربایی هستند. ردیاب­های مغناطیسی قابل نصب روی تمام قسمت­های فلزی بدنه خودرو هستند. از طرفی نمای بیرونی خودرو در دسترس­ترین مکان برای نصب مخفیانه­ی ردیاب است بنابراین باید همه ی قسمت­های بیرونی خودرو را به دقت چک کنید.

یکی از معمولی­ترین مکان­های مخفی کردن جی پی اس در خودرو چرخ­ها هستند چرا که دسترسی راحت­تری برای برداشتن و گذاشتن ردیاب را در اختیار افراد قرار می­دهد.

با چراغ قوه کاملا قسمت­های زیرین خودرو را بررسی کنید. به دلیل گرد و غبار گرفتن این قسمت­های خودرو ردیاب ممکن است از چشم شما پنهان بماند پس در گشتن وسواس بیشتری به خرج دهید.

جاسازی ردیاب

 

باید بدانید که حتی فضاهای خیلی کوچک مانند پشت سپر هم می­تواند جاساز مناسبی برای مخفی کردن ردیاب باشد.

نصب ردیاب زیر کاپوت به دلیل قرار گرفتن در معرض گرمای بالا و خطر آسیب دیدن جی پی اس، احتمال کمتری دارد البته پیشنهاد می­شود برای اطمینان خاطر بیشتر همه جا را به خوبی چک کنید.

  • بررسی فضای داخلی خودرو

اگر در قسمت بیرونی خودرو موفق به پیدا کردن جی پی اس نشدید نوبت به بررسی فضای داخلی خودرو می­رسد. در این قسمت باید بیشترین توجه را به ورودی و خروجی­های برق خودرو، پورت­ها و محل­های اتصال داشته باشید. چراکه اگر ردیاب مخفی شده شارژی نباشد نیازمند سیم کشی و اتصال به منبع تغذیه است. می­توانید محفظه زیر فرمان را باز کنید. و چشمتان را به دنبال سیم شلی بگردانید که به سیم­های دیگر متصل نباشد. این سیم می­تواند شما را تا رسیدن به ردیاب راهنمایی کند.

زیر داشبورد را به دنبال قطعه­ی اضافی چک کنید.

برخی از ردیاب­ها بسیار کوچک هستند بنابراین باید همه جزئیات و سوراخ سنبه­های خودرو را به خوبی بررسی کنید. در صورت امکان بالشتک و پشتی صندلی­ها را باز کنید و قسمت­های زیر صندلی را با چراغ قوه بگردید.

 

جاسازی زدیاب

 

محفظه لاستیک زاپاس و تمام قسمت­های صندوق عقب را هم به خوبی بررسی کنید.

  • استفاده از آشکار کننده­های ردیاب

آشکار ساز نوعی دستگاه برای شناسایی و تشخیص سیگنال­های جی پی اس است. این دستگاه بسیار دقیق بوده و امواج مغناطیسی و رادیویی را آشکار می­کند تنها کافیست دستگاه را اطراف خودروی خود جرکت دهید. در صورت یافتن سیگنال­های مشکوک روشن می­شود، وز وز می­کند یا می­لرزد. البته گاهی ردیاب با روشن شدن خودرو فعال می­شود در این صورت خودرو را روشن کنید و حواستان را به اخطار آشکارساز جمع کنید.

آشکار کننده ردیاب

آشکار کننده­های سیگنال را با جمرها یا ضد ردیاب­ها اشتباه نگیرید. ضد ردیاب­ها عملکرد ردیاب را مختل می­کنند اما آشکارسازها تنها سیگنال­های جی پی اس را شناسایی می­کنند و تاثیری در عملکرد آن ندارند.

  • کمک متخصصان

چناچه بعد از جستجوی دقیق موارد گفته شده چیزی پیدا نکردید اما شکتان در این زمینه بر طرف نشد. از یک فرد متخصص کمک بگیرید. آن­ها قطعا اطلاعات بیشتری برای پیدا کردن ردیاب مخفی در خودروی شما دارند. مشاغل و متخصص­هایی که می­توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

  • نصاب­های جی پی اس خودرو
  • مکانیک­های متخصص در زمینه سیستم­های الکترونیکی
  • تکنسین­های سیستم صوتی
  • نصاب­های دزدگیر و سیستم­های هشدار

در خصوص ردیاب مخفی

پیشنهاد ما به شما این است که نسبت به حفظ حریم خصوصی خود هوشیار باشید و با مشاهده­ی کوچکترین مورد مشکوک بلافاصله اقداماتی که لازم است را انجام دهید. در صورتیکه جی پی اس مخفی شده در خودروی خود را پیدا کردید. ابتدا بررسی کنید که آیا سیمی است یا آهنربایی. ردیاب­های آهنربایی معمولا با فشار کوچکی جدا می­شوند اما در برداشتن ردیاب­های سیمی حساسیت بیشتری به خرج دهید تا آسیبی به خودروی شما وارد نشود.

 

البته لازم است بدانید برخلاف تمام دردسرهایی که ممکن است ردیاب جاسازی شده توسط افراد دیگر برای شما ایجاد کند. نصب ردیاب توسط خودتان می­تواند امنیت خاطر زیادی را برایتان به ارمغان بیاورد. با نصب ردیاب­های آلفا دیگر بابت به سرقت رفتن و دزدیده شدن خودروی خود نگران نباشید. با ردیاب آلفا امنیت را تجربه کنید. جهت سفارش با کارشناسان فروش ما در (۰۹۱۲۰۹۱۰۸۸۱) در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *